۱۳۹۷/۱۰/۰۲
۴:۲۳ ب٫ظ

تفاهمنامه همکاری علمی میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه «ابن سینا» مزارشریف به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

تفاهمنامه همکاری دانشگاه مذاهب و دانشگاه «ابن‌سینا» افغانستان

به گزارش الأمه:

نشست بررسی زمینه همکاری‌های مشترک علمی و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه مذاهب اسلامی و ابن سینا امروز«یکم دی ماه» با حضور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، وابسته فرهنگی ایران در مزار شریف، رئیس و اعضای هئیت رئیسه دانشگاه ابن‌سینا در مزار شریف برگزار شد.

باقری، رئیس دانشگاه ابن‌سینا در مزار شریف، طی این دیدار از گسترش تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و افغانستان با پیشگامی دانشگاه مذاهب اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی در افغانستان موفق هستند و امروز تعدادی از این افراد، اساتید دانشگاه ابن‌سینا هستند.

حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با یادآوری این‌که رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها، زمینه حضور حداکثری دانشجویان خارجی را فراهم می‌کند، گفت: امروز بسیاری از کشورها علاقه‌مند به استفاده از تجربه موفق علمی و عملی دانشگاه مذاهب اسلامی هستند و ما این آمادگی را داریم که این تجربیات را در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان افغانستانی این دانشگاه را «سفیران تقریب» در کشورشان دانست و گفت: استقبال مطلوب دانشجویان افغانستانی برای تحصیل در دانشگاه مذاهب، نشانه کیفیت آموزشی و نیز روش آموزشی موفق این دانشگاه است.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه ابن‌سینا در مزار شریف به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

 

منبع: ایکنا