۱۳۹۸/۰۳/۰۹
۱۱:۴۴ ق٫ظ

نمایشگاه مشترک خوشنویسی قرآن با ارایه ۱۰۰ اثر از خوشنویسان ایران و ترکیه، سال آینده در این کشور برپا می‌شود.

تفاهم ایران و ترکیه برای برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآن

به گزارش الأمه:
 کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول به همراه حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدحسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه هنر اسلامی و خوشنویسی قرآن با «خسرو سو باشی» رییس دانشکده هنر دانشگاه فاتح سلطان محمد در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

سو باشی به معرفی دانشگاه فاتح سلطان محمد پرداخت و افزود: این دانشگاه در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و هم اکنون دارای بیش از ۱۰ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است.

مقتدری، وابسته فرهنگی ایران در استانبول در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های علمی و هنری دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی دو کشور ایران و ترکیه بویژه در حوزه هنرهای اسلامی تأکید کرد.

وی آمادگی وابستگی فرهنگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با دانشکده هنرهای زیبا از قبیل برگزاری نمایشگاه هنرمندان خوشنویس دو کشور و نشست‌های علمی مشترک میان هنرمندان را اعلام کرد.

نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر کشورمان، همکاری‌های بیشتر و ایجاد نمایشگاه مشترک خوشنویسی قرآن در سال آینده در ترکیه و ایران را خواستار شد.

در ادامه این دیدار مقرر شد؛ این نمایشگاه‌ها طی سال آینده با ارایه ۱۰۰ اثر از خوشنویسان قرآنی برجسته دو کشور برگزار شود.

همچنین، پیشنویس تفاهمنامه همکاری بین مدرسه اسلامی هنر با دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه فاتح سطان از سوی نواب به خسرو سو باشی، رییس دانشکده هنرهای زیبا ارائه شد و بنا شد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

در پایان، هیأت ایرانی از بخش‌های مختلف دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه فاتح سطان محمد بازدید کردند.

 

منبع: فارس