۱۳۹۸/۰۳/۲۸
۹:۲۱ ق٫ظ

پیکر مطهر روحانی پاکستانی لشکر فاطمیون بعد از گذشت دو سال از شهادتش کشف شد.

تفحص پیکر مطهر روحانی پاکستانی فاطمیون در سوریه

به گزارش الأمه:

 پیکر مطهر روحانی پاکستانی لشکر فاطمیون بعد از گذشت دو سال از شهادتش کشف شد. پیکر پاک طلبه شهید فاطمیون «حجت الاسلام محمد حسین مومنی» که سال 96 در سوریه به شهادت رسید، طی عملیات تفحص در خاک سوریه پیدا شد.

محمد حسین مؤمنی سال 1372 در خانواده‌ای مذهبی از اهالی کراچی پاکستان و در شب ولادت حضرت زهرا(س) به دنیا آمد. دو ساله بود که به همراه خانواده به ایران نقل مکان کرد و تا هنگام اعزام به سوریه، در ایران ساکن شد. او از سال 94 عزیمتش به سوریه را آغاز کرد. شهید مومنی در میان رزمندگان مدافع حرم به نام «محمد حسینی»معروف بود.

محمدحسین می‌توانست در قالب تیپ زینبیون یعنی با رزمندگان پاکستانی مدافع حرم راهی سوریه شود، اما از طریق لشکر فاطمیون یعنی همراه با رزمندگان افغانستانی مدافع حرم به سوریه رفت. مادرش در این مورد گفته است: «نیت و هدف اصلی فرزندم دفاع از حرم بود که و حضور در هر یک از دو لشکر برایش تفاوتی نمی‌کرد؛ ولی چون شهید به زبان فارسی مسلط بود، برای ارتباط برقرار کردن با همرزمان خود در گروه فاطمیون احساس راحتی بیشتری می‌کرد.»

نهایتا او در سال 96 در دفاع از حرم اهل بیت(ع) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. اما پیکر مطهرش در سوریه ماند و در شمار شهدای جاوید الاثر قرار گرفت و حالا بعد از گذشت دو سال از شهادتش، پیکر مطهر او در سوریه پیدا شده است.

 

منبع: تسنیم