۱۳۹۸/۰۱/۱۷
۱:۲۰ ب٫ظ

شیخ فرحات بن علی الجعبیری رهبر جامعه اباضیه شمال آفریقا و تونس در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با استقبال از گسترش همکاری‌های دینی و دانشگاهی از برگزاری کرسی فقه اباضی در ایران قدردانی کرد.

تقدیر رهبر جامعه اباضیه شمال آفریقا از فعالیت‌های تقریبی ایران

به گزارش الأمه:

حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه سفر به کشور تونس با شیخ فرحات بن علی الجعبیری رهبر جامعه اباضیه شمال آفریقا و تونس، رئیس مؤسسه جربه التواصل و از شخصیت‌های بین‌المللی اباضیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام مختاری گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی با رویکرد تقریبی ارائه داد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی تنها مدل دانشگاهی در دنیا است که به ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایران راه‌اندازی شده است تا پیروان مذاهب اسلامی با بهره‌مندی از اساتید فقه و مذهب خودشان به تعلیم و تربیت بپردازند و در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی را تجربه کنند.

 

 

وی با بیان اینکه هم اکنون پیروان مذاهب مختلف اسلامی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، افزود: در کنار آن برای برخی مذاهب نیز کرسی‌های فقهی با حضور استادان و علمای آن مذهب راه‌اندازی شده است که اخیرا کرسی فقه اباضی با حضور مصطفی باجو استاد مدعو از کشور تونس به زبان عربی و فرانسه در شهرهای تهران و قم از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

شیخ فرحات بن علی الجعبیری نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تعاملات علمی، دینی و دانشگاهی دو کشور به ویژه حضور دانشگاه مذاهب اسلامی به پیشرفت‌های بزرگ علمی در ایران در جریان سفرهایی که به جمهوری اسلامی ایران داشته اشاره کرد.

 

 

وی همچنین از برگزاری کرسی فقه اباضی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی در شهرهای قم و تهران با حضور اساتید مذهب اباضی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این گفت‌وگوها و ارتباطات علمی و دانشگاهی و دینی توسعه و گستره بیشتری داشته باشد تا بتوانیم در برابر افکار و گروه‌های افراطی و تکفیری با تمام وجود مقابله کنیم.

رهبر جامعه اباضیه شمال آفریقا و تونس با تأکید بر اینکه جامعه اباضیه به شدت با افکار و اندیشه‌های افراطی و خشن مبارزه می‌کند و مروج ترویج اندیشه‌های اعتدالی و تقریبی است، ابراز داشت: باید اهل قلم و متفکران ما در برابر این گروه‌های تکفیری مبارزه کنند تا خطر آن‌ها را به جامعه و نسل جوان متذکر شویم و جلوی ترویج اندیشه‌های تکفیری را در این منطقه بگیریم.

وی اظهار امیدواری کرد: این ارتباطات دانشگاه مذاهب اسلای با علمای اباضیه در تونس بیش از پیش گسترش یابد و ما با یک هدف مشترک در برابر گروه‌های منحط تکفیری مقابله کنیم.

منبع: فارس