۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۵:۳۸ ب٫ظ

فلسطین می‌کوشد تا برخی دیگر از آثار ارزشمند باستانی و طبیعی سرزمین خود را به کمیته مذکور معرفی کند تا در آینده این آثار و اماکن نیز به لیست فرهنگ جهانی افزوده بشوند. برای سرعت بخشیدن و معرفی هر چه بهتر آثار باستانی فلسطین، بیست سایت اینترنتی در سرزمین‌های اشغالی اماکن و آثار ارزش

تلاش‌های فلسطین برای ثبت جهانی اماکن تاریخی خود

به نقل از سایت خبری جزیره نت وزارت خارجه فلسیطن اخیرا سلسه تلاش‌هایی را برای قرار گرفتن شهر بیت لحم در لیست فرهنگ جهانی، به کار گرفته است.

وزارت خارجه فلسطین برای ثبت جهانی نام شهر «بیت لحم» در لیست فرهنگ جهانی تماس‌های مکرر و پیگیری را با کمیته برگزار کننده سی و ششمین دور فرهنگ جهانی برقرار کرده است. در همین راستا وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه فلسطین «ریاض المالکی» به همراه گروهی از کارشناسان بالا رتبه به شهر سن پطرزبورگ روسیه می‌روند تا کارهای لازم برای ثبت این شهر در لیست فرهنگ جهانی را انجام بدهند.

در این بیانیه همچنین آمده است که فلسطین می‌کوشد تا برخی دیگر از آثار ارزشمند باستانی و طبیعی سرزمین خود را به کمیته مذکور معرفی کند تا در آینده این آثار و اماکن نیز به لیست فرهنگ جهانی افزوده بشوند. برای سرعت بخشیدن و معرفی هر چه بهتر آثار باستانی فلسطین، بیست سایت اینترنتی در سرزمین‌های اشغالی اماکن و آثار ارزشمندی را که در غزه و کرانه باختری که شامل قدس شریف نیز می‌شود را معرفی می‌کنند. این سایت‌ها همچنین بخشنامه اولیه‌ای را که برای ثبت نهایی لازم است، تهیه کرده‌اند.  

در قسمتی دیگر از بیانیه مذکور به تلاش‌های وزارت امور خارجه فلسطین در این زمینه اشاره شده است و در این خصوص آمده: وزارت امور خارجه زنجیره‌ای از دیدارها، گردهمایی‌های مختلف و فعالیت‌های گوناگون را در کشورهای مختلفی که علاقمند هستند به فلسطین در این باب کمک کنند، داشته است و هماهنگی‌های لازم با بسیاری از دوستداران فرهنگ و تمدن فلسطین در سراسر جهان انجام گرفته شده است.

مدیر اداره توجه به آثار فرهنگی وزارت فرهنگ فلسطین «احمد الرجوب» نیز به نوبه خود در خصوص مراحل ثبت آثار در لیست فرهنگ جهانی توضیح داد: برای ثبت آثار و اماکن مختلف در لیست نهایی فرهنگ جهانی باید موارد پیشنهادی در فهرست مقدماتی قرار بگیرد. وی در ادامه افزود که فلسطین بیست مکان تاریخی را در سال 2005 در لیست مقدماتی و اولیه این سازمان قرار داده است و اخیرا نیز از کمیته مربوطه درخواست همکاری فوری داشته است. این کمیته از بیست و یک کشور تشکیل شده است که از میان آن چهار کشور عربی است. فلسطین قصد دارد که در نشستی که به همین منظور در بیست و چهارم ژوئن تا ششم جولای آینده برگزار می‌شود، حضور داشته باشد و شهر «بیت لحم» و «گهواره مسیح علیه السلام» را در لیست فرهنگ جهانی قرار بدهد.  

 

زمان انتشار : 1391-04-09