۱۳۹۹/۰۱/۱۸
۷:۳۲ ب٫ظ

همایش سالانه خادمان حرم امامین عسکریین (ع) برای برنامه‌ریزی جشن میلاد حضرت مهدی (عج) امسال با توجه به شیوع کرونا، به برنامه‌ریزی برای مبارزه با این ویروس اختصاص یافت.

تلاش خادمان حرم سامرا برای مبارزه با کرونا

به گزارش الأمه:

در آستانه ولادت حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت، خادمان آستان قدس عسکریه (ع) در همایشی با رعایت نکات بهداشتی برای مبارزه با کرونا در عراق برنامه‌ریزی کردند.

هر ساله چنین نشستی به منظور برپایی جشن میلاد امام زمان (عج) در سامرا برگزار می‌شد، اما امسال با شیوع کرونا و ممنوعیت ورود به سامرا و محدودیت زیارت حرم امامین عسکریین (ع) برای زائران، نشست سالانه خادمان حرم مطهر به مبارزه با کرونا اختصاص یافت.

 خادمان آستان قدس عسکریین (ع) در این همایش ضمن دعا برای رفع بلا و رهایی از کرونا، به نکات ضروری برای مبارزه با این ویروس اشاره کردند که تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و ماسک از جمله این موارد بود. همچنین مقرر شد که از شب نیمه شعبان هر شب بعد از اذان مغرب، دعای فرج از گلدسته‌های حرم مطهر سامرا پخش شود.

علاوه بر این، هزینه پذیرایی از زائران حرم مطهر سامرا در نیمه شعبان و برپایی موکب‌ها در مسیر زائران خانه حضرت مهدی (عج) امسال صرف کمک به مبارزه با کرونا خواهد شد و با توجه به نیاز کادر اداری، قرار شد بخشی از هزینه‌ها نیز به بیمارستان‌ها تعلق گیرد.

خادمان حرم امامین عسکریین (ع) تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک تهیه و توزیع کرده‌اند و روزانه حدود هشت هزار ماسک تولید می‌شود.

 

 

منبع: فارس