۱۳۹۷/۱۲/۱۲
۱۲:۰۱ ب٫ظ

دانشگاه «العمید» کربلا میزبان یک محفل بین‌المللی قرآنی ویژه بانوان بود که در آن تعدادی از بانوان قاری ایران، عراق و افغانستان به تلاوت قرآن پرداختند.

تلاوت بانوان ایرانی در محفل قرآنی عراق

به گزارش الأمه:

این محفل قرآنی در دانشگاه «العمید» وابسته به آستان عباسی و در حاشیه سومین جشنواره فرهنگی «روح نبوت» برگزار شد.

محفل قرآنی مذکور به همت شعبه مدرسه قرآنی «کفیل» وابسته به مرکز «صدیقه طاهره» کربلا و با همکاری مجتمع مدارس دخترانه «العمید» برگزار شد و  جمعی از بانوان قاری از ایران، افغانستان و بانوان قاری شهر کربلا در آن به تلاوت پرداختند.

اجرای تواشیح در مورد حضرت زهرا(س) و تلاوت شماری از قاریان دختر نونهال از دیگر برنامه‎های این محفل قرآنی بود.

شرکت‌کنندگان در این محفل قرآنی ضمن قدردانی از آستان عباسی برای برپایی چنین محافلی، آن را موجب آشنایی کشورهای حاضر در جشنواره با سطح قرآنی بانوان عراق و فرصتی برای آشنایی آن‌ها با بخشی از فعالیت‌های قرآنی آستان عباسی در حوزه بانوان بیان کردند.

برپایی دوره‌های قرآنی مبتدی و تخصصی، جلسات آموزشی در زمینه احکام تلاوت، صوت و لحن و اجرای طرح‌های بزرگ قرآنی با هدف تربیت و توانمندسازی بانوان قاری مسلط و ممتاز از جمله فعالیت‌های مدارس قرآنی کفیل در حاشیه جشنواره فرهنگی روح نبوت در کربلاست.

یادآور می‌شود سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی «روح نبوت» عراق از عصر روز پنجشنبه(۹ اسفندماه) در سالن اجتماعات مرکز «صدیقه طاهره» وابسته به آستان عباسی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

حضور قاریان ایرانی در محفل قرآنی بانوان عراق
منبع: ایکنا