۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۱۱:۵۳ ق٫ظ

"زكريا دغمش " با رد ادعاي عباس عليه ايران تأكيد كرد كه اين رژيم صهيونيستي و آمريكا هستند كه در برابر تحقق آشتي ملي فلسطينيان سنگ‌اندازي مي‌كنند.

تل‌آویو و واشنگتن در برابر آشتی فلسطینیان سنگ‌اندازی می‌کنند نه ایران

زكريا دغمش " دبيركل جنبش مقاومت مردمي فلسطين در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه، از مواضع جمهوري اسلامي ايران و حمايت‌هاي نامحدود آن از آرمان ملت فلسطين قدرداني و تاكيد كرد كه ايران همواره نسبت به اتحاد صفوف فلسطينيان در برابر قدرت‌هاي استعمارگر تمايل نشان داده است.

وي ادعاي تشكيلات خودگردان را در خصوص دخالت منفي ايران در پرونده آشتي ملي فلسطينيان رد كرد و افزود: جمهوري اسلامي نسبت به وحدت ملي فلسطينيان تمايل دارد و كساني كه در برابر تحقق آشتي و پايان اختلافات سنگ‌اندازي مي‌كنند صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها هستند نه ايران.

"محمود عباس " اخيرا در مصاحبه‌اي با خبرگزاري فرانسه مدعي شده بود كه جنبش حماس بنا به دستورات جمهوري اسلامي ايران با تحقق آشتي ملي فلسطينيان مخالفت مي‌كند.

*گسترش رابطه با ايران به‎نفع امت اسلام است

وي افزود: رابطه با ايران بايد فراگير شود و ابعاد متعددي را خواه در سطح فلسطيني يا در دو سطح عربي و اسلامي به‏ويژه در سايه تغييرات اخير در منطقه دربرگيرد و اين به نفع امت اسلام است. *انقلاب‌هاي عربي آنها را از يوغ وابستگي به قدرت‌هاي استعمارگر نجات مي‌دهد

دغمش در ادامه تاكيد كرد: انقلاب‌هاي كشورهاي عربي بدون شك آينده درخشاني را براي امت اسلامي به همراه خواهد داشت و اين كشورها را از وابستگي به قدرت‌هاي استعمارگر رها خواهد كرد.

وي همچنين گفت كه در سايه حوادث منطقه سرنوشت قضيه فلسطين و ملت آن نيز تعيين خواهد شد.

 

زمان انتشار : 1390-01-29