۱۳۹۹/۰۳/۲۰
۸:۳۴ ق٫ظ

بنا بر اعلام کمیته برگزاری جایزه «ترجمه و تفاهم بین‌المللی شیخ حمد»، مهلت شرکت در این جایزه تا ۲۵ مرداد سال جاری تمدید شد.

تمدید مهلت شرکت در جایزه «ترجمه و تفاهم بین‌المللی شیخ حمد» در قطر

به گزارش الأمه:

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم تمدید مهلت شرکت در جایزه بنا بر مراعات وضعیت کنونی بر اثر ویروس کرونا که جهان را درگیر کرده است، اتخاذ شده و همچنین فرصتی برای شرکت تعداد حداکثری مترجمان برای رقابت خواهد بود.

هدف این جایزه شناسایی و تقدیر از مترجمان، مؤسسات انتشاراتی و فرهنگی است که تلاش می‌کنند در توسعه فرهنگ عربی و اسلامی از طریق ترجمه و نشر کتاب‌ها در موضوع علوم انسانی و علوم اجتماعی از زبان عربی به زبان‌های خارجی و به عکس در جهان نقش ایفا کنند.

جایزه حمد هر سال زبان‌هایی را در اولویت بررسی و اهدای جایزه قرار می‌دهد و به مترجمان و ناشران بهترین کتاب‌های ترجمه و منتشر شده (از زبان عربی یا به زبان عربی) در ۵ سال اخیر جوایزی اهدا می‌کند. ششمین دوره جایزه ترجمه و تفاهم بین‌المللی شیخ حمد، «زبان فارسی» را به عنوان زبان اصلی دوم اين دوره انتخاب کرده است.

مبلغ این جایزه دویست هزار دلار اعلام شده و رویکرد آن نیز کتاب‌هایی با علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه هر مترجم می‌تواند یکی از آثارش را و هر مؤسسه نشر یا فرهنگی می‌تواند حداکثر ۳ عنوان از آثارش را نامزد کند. تاریخ چاپ اول کتاب ترجمه شده باید در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ باشد و متقاضی نباید برنده این جایزه در ۵ سال گذشته باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به سایت رسمی جایزه به نشانی https://hta.qa/ar/  مراجعه کنند.

 

منبع: ایکنا