۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۶:۰۰ ب٫ظ

يك مقام بلندپايه لبناني اعلام كرد كه تشكيل دولت لبنان به روشن شدن وضعيت سوريه دارد و در همين خصوص مقامات سعودي همتايان قطري خود را تهديد كردند كه در صورت عدم تغيير سياست خود مقابل لبنان و سوريه، قطر را اشغال مي‌كنند.

تهدید سعودی‌ها برای اشغال خاک قطر

پايگاه خبري «اخبار سوريا و العالم» به نقل از يك مقام بلندپايه لبناني اعلام كرد كه تا روشن شدن وضعيت كشور سوريه، دولت لبنان تشكيل نمي‌شود.

اين مقام لبناني كه به هويت وي اشاره‌اي نشد، تصريح كرد كه وضعيت در سوريه در حال روشن شدن است و نهايتا تا 10 روز آينده مسائل روشن مي‌شود و اين در حالي است كه وليد جنبلاط رئيس حزب سوسيال‌ترقي‌خواه لبنان موضع خود را كه حمايت از مقاومت و سوريه است اتخاذ كرده است.

در اين گزارش آمده است كه نجيب ميقاتي مامور تشكيل كابينه تاكنون چندبار تركيب كابينه را به ميشل سليمان رئيس جمهوري اين كشور تسليم كرده است ولي وي هنوز آن را امضا نكرده است.

اين منبع اعلام كرد كه علت اين اقدام سليمان فشارهاي خارجي بر لبنان و سوريه است و اين فشارها در برنامه‌اي كه كشورهاي عربي و غربي بر سوريه وارد مي‌كنند كاملا روشن است و قصد دارند مسائل لبنان حل نشده و بلاتكليف باقي بماند.

در همين حال اين مقام لبناني اعلام كرد كه مسير ديپلماسي قطر در منطقه اخيرا به لطف فشارهاي عربستان سعودي تغيير يافت زيرا مقامات سعودي همتايان قطري خود را تهديد كرده بودند كه اگر «دست بر ندارند»، كشور قطر را اشغال مي‌كنند.

اين مقام لبناني اشاره كرد كه تاكنون حمد بن جاسم نخست وزير قطر بارها از بشار اسد دعوت كرده است كه به سوريه برود ولي بشار اسد نه تنها از سفر به قطر خودداري كرده است بلكه خواهان سفر قطري‌ها به سوريه نيز نيست.

 

زمان انتشار : 1390-01-29