۱۳۹۸/۱۰/۲۲
۱۰:۱۱ ق٫ظ

یک مقام اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از آغاز سال، توطئه ای جدید را برای در اختیار گرفتن مسجدالاقصی در پیش گرفته و این سازمان در حقیقت اختیاراتش را به تدریج از دست می دهد.

توطئه اسرائیل برای منزوی سازی مسجدالاقصی و پایان دادن به نقش سازمان اوقاف اسلامی

به گزارش الأمه:

از ابتدای سال ، اسرائیل در حقیقت توطئه ای را برای   منزوی کردن مسجد الاقصی در پیش گرفته است.

ناجا برکت معاون مدیر اوقاف اسلامی در بیت المقدس اظهار داشت: آن ها تجاوز به حریم مسجدالاقصی را به یک روال عادی مبدل ساخته اند! و مراسم های تلمودایی شان را به یک روتین بدل کرده اند! فعالیت نمازگزاران مسلمان را محدود کرده و در نتیجه یک روند کاملا جدید را در مسجد به وجود آورده اند.

به گفته برکت، اسرائیل در حقیقت دروازه الرحمه را بسته تا موجودیت خود را تقویت کرده و با ایجاد ترس، پایه خود را محکم کند. سرانجام ، اسرائیل به دنبال اجرای حاکمیت خود بر مسجد الاقصی، اختیارات اوقاف اسلامی را از آن گرفته و اجازه هیچ گونه  مرمت و مراقبت را  به ما نمی دهد.

 برکت خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال ، این رژیم در واقع بیش از 15 نفر را در بیت المقدس بازداشت کرده است ، همچنین به زنان حمله ور شده و حتی به بچه ها هم رحم نمی کنند.

وی تأکید کرد که این رژیم یک نبرد ایدئولوژیک در مقابل هویت عربی و اسلامی در شهر مقدس  آغاز کرده و قصد دارد بیت المقدس را به سمت یهودی سازی پیش ببرد.

برکت ادامه داد: سکوت اعرام و مسلمانان و درگیری ها و هرج و مرج هایی که در مجاورت فلسطین به وقوع می پیوندند، به اشغال خدمت کرده اند و در تلاش برای انحصار مسجدالاقصی و بیت المقدس کمک کرده اند. بنابراین ، مقامات اسرائیلی همچنان مصون هستند و از پاسخگویی در مورد تخلفات خودداری می کنند.

 

منبع: حوزه نیوز