۱۳۹۸/۰۳/۰۴
۱۲:۴۰ ب٫ظ

حجت الاسلام سيد افتخار حسين گفت: اسلام دين وحدت و صلح است و شبكه "سچ" پاکستان براي ترويج تعليمات اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بيت(ع) و اتحاد و همبستگي امت اسلامي تلاش می نماید.

تولید ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روز قدس در پاکستان

به گزارش الأمه:

 محمد رضا كاكا، سرپرست رايزني فرهنگي ايران در اسلامآباد با حجت‌الاسلام علامه سيد افتخار حسين نقوی، صاحب امتياز شبكه «سچ» و عضو شوراي ايدئولوژي اسلامي دولت پاكستان و از علمای برجسته پاكستان در خصوص گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و قرآني در محل دفتر وي دیدار و گفت‌وگو کرد.

 كاكا در سخنانی در این دیدار گفت: اشتراکات عمیق فرهنگی به ویژه اشتراک دینی دو کشور مسلمان ایران و پاکستان اساس و بنیان فعالیت‌های رایزنی فرهنگی را شکل می‌دهد که با هدف تعمیق و گسترش روابط فرهنگی و دینی دو کشور انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه به برنامه‌های قرآنی رایزنی فرهنگی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی همه ساله برنامه‌های قرآنی متنوعی را در ماه مبارک رمضان با اعزام گروه‌های قرآنی و تواشيح در کشورهای اسلامی و به ویژه  پاكستان اجرا می‌نماید. از این رو رایزنی فرهنگی آمادگی خود را برای حضور قاریان برجسته ایرانی و گروه اعزامی تواشيح بقيه‌الله اعظم جهت شرکت در ويژه برنامه"مرحبا رمضان" در شبكه "سچ" را اعلام می نماید تا همچون گذشته با حمایت و مشارکت شما بتوانیم برنامه هایی با محوریت قرآن در این شبکه داشته باشیم .

در ادامه حجت الاسلام علامه سيد افتخار حسين گفت: اسلام دين وحدت و صلح است و شبكه "سچ" براي ترويج تعليمات اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بيت(ع) و برای اتحاد و همبستگي امت اسلامي تلاش می نماید و از پیشنهاد جنابعالی استقبال می نماییم.

تولید ویژه برنامه برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روزقدس

در ادامه علامه افتخار اظهار کرد: دل‌های مردم ايران و پاكستان به هم نزدیک است و ايران همسايه عظيم و كشور مسلمان است. شبكه "سچ" هميشه از منابع اصلي و خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ايران اخبار موثق و مستند را برگزیده و از شبكه پخش مي‌كند و براي گسترش روابط صميمي و دوستانه بين دو كشور مسلمان ايران و پاكستان تلاش مي نمايد.

در پایان سرپرست رایزنی ضمن تشکر از فعالیت ها و برنامه های ایشان در حمایت از مردم فلسطین و نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) ، مسئوليت مسلمانان و كشورهاي اسلامي در قبال مسئله قدس را یاد آور شد و پیشنهاد تهیه ویژه برنامه در این خصوص و همچنین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.

 

منبع: حوزه نیوز