۱۳۹۷/۰۸/۱۴
۷:۳۴ ب٫ظ

برگزاری جایزه کتاب مغرب ۲۱۰۸، دو روز پیش در الرباط، فرصتی برای مسئولان مغربی بود تا اهتمام خود به امور فرهنگی و «پشتیبانی» از فرهنگ و «فرهیختگان» را در قالب این جایزه نشان دهند و برای افزودن اعتبار این جایزه تلاش کنند.

جایزه کتاب مغرب با سه جایزه اضافی دیگر

به گزارش الأمه:

جایزه امسال با افزودن سه جایزه دیگر، برای سطوح دیگر در نظر گرفته که عبارت بودند از «جایزه ابتکار ادبی آمازیغی»، «جایزه پژوهش در فرهنگ آمازیغی» و «جایزه کتب تخصصی برای کودکان و نوجوانان».
در این جشنواره شخصیت‌های بلندپایه حکومتی از جمله سعد الدین العثمانی رئیس حکومت و محمد الاعرج وزیر فرهنگ و عبدالحق المرینی بزرگ مورخ مغربی و بهیجه سیمو مدیر اسناد کشور و محمد بن عبدالقادر وزیر اجرایی اصلاح اداری و دیگر شخصیت‌های مهم حضور داشتند.
العثمانی در این جشنواره اظهار کرد که نویسنده مغربی باید مورد توجه همگان واقع شود و در این راستا اهمیت به وزارت فرهنگ و پشتیبانی فرهیختگان و مسئولان بدان اهمیت بسزایی دارد، زیرا میراث غیر ملموس که فرهنگ سنگ بنای آن بوده بنیاد هر اصلاحی را شکل می‌دهد.
دیگر شخصیت‌های حکومتی و فرهنگی نیز بر ضرورت اهمیت به این جایزه و در نتیجه تولید فکری تاکید کردند.
جایزه مغرب رشته‌های مختلفی را شامل می‌شود که از مهمترین آنها علوم اجتماعی و علوم انسانی، پژوهش‌های ادبی و زبان‌شناسی و هنری و پژوهش‌های مربوط به فرهنگ آمازیغی است.
دولت مغرب برای این فعالیت‌های فرهنگی بالاترین جوایز مملکت را اختصاص داده و بر این عقیده است که این جایزه فرصتی به دست می‌دهد تا به تلاش‌های فرهیختگان مغربی توجه شده و برای تشویق فعالیت ابداع آمیز بیشتر فرهیخته مغربی فعالیت کند و مورد پشتیبانی مسئولان واقع شود.

 

منبع: شرق الاوسط