۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۵:۰۶ ب٫ظ

فاطمه صمادی حزب سیاسی احمدی‌نژاد را دارای ویژگی‌های خاصی معرفی می‌کند. او حزب احمدی‌نژاد را حزب عدالت نام می‌دهد و معتقد است که این حزب نوعی دولت دینی را مد نظر دارد که در مقابل الگوی غربی مفهوم دولت در جهان غرب قرار می‌گیرد.

جریان‌های سیاسی ایران به زبان عربی چاپ شد

به نقل از سایت البوابه کتابی از یک نویسنده ایرانی در زمینه احزاب سیاسی جمهوری اسلامی ایران، توسط مرکز پژوهش‌های سیاسی دوحه به چاپ رسیده است.

«جریان‌های سیاسی ایران» از فاطمه صمادی پژوهش عمیقی است در زمینه احزاب مختلفی که پس از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1979 میلادی شکل گرفته است. تمامی جریان‌های فکری گوناگون و شاخه‌های بعدی این احزاب نیز در این کتاب به دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

احزاب راست‌گرا، احزاب چپ‌گرا، حوادث مهم سیاسی و اندیشه‌های این احزاب از زمان شکل‌گیری آن‌ها پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران تا به امروز مواردی است که نویسنده در صفحات این کتاب به آن‌ها می‌پردازد تا خوانندگان عرب‌زبان که این روزها در تب و تاب ساخت آینده‌ کشورهای خود هستند، با انواع احزاب و جریان‌های سیاسی در ایران آشنا بشوند.  

همچنین مولف به طور دقیق و جزئی به بررسی حزب توده و مجاهدین خلق پرداخته است و این دو حزب را به طور کامل برای مخاطبان معرفی کرده است.

بررسی اعتقادات و اندیشه‌های دو حزب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نسبت به مسائل مهمی چون امور اقتصادی کشور و رابطه با آمریکا نیز در ضمن این کتاب قرار گرفته است و از کتاب مذکور پژوهش ارزشمند و قابل تاملی را به وجود آورده است که دیدگاهی همه‌جانبه نسبت به مسائل سیاسی در ایران را در ذهن خوانندگان خود به وجود می‌آورد.

صمادی در پایان مطالب اصلی کتاب با اشاره به قسمت‌هایی از گفته‌های محمود احمدی‌نژاد این پرسش را مطرح نموده که آیا رئیس جمهور ایران اصول‌گرا است و یا خیر؟ وی در پاسخ به پرسش خود این گونه می‌نویسد: محمود احمدی نژاد به مهدویت اعتقاد دارد اما اصول‌گرا نیست. چرا که وی از جانب گروه‌های اصول‌گرای موجود در ایران نیز مورد نقد بوده است.

صمادی حزب سیاسی احمدی‌نژاد را دارای ویژگی‌های خاصی می‌داند. او حزب احمدی‌نژاد را حزب عدالت نام می‌دهد و معتقد است که این حزب نوعی دولت دینی را مد نظر دارد که در مقابل الگوی غربی مفهوم دولت در غرب قرار می‌گیرد.  

 

زمان انتشار : 1391-03-05