۱۳۹۷/۱۲/۲۳
۱۰:۵۴ ق٫ظ

هجدهمین کنفرانس علمی بین‌المللی مرجعیت دینی با شعار «مرجعیت دینی؛ راه هدایت و مسیر نجات»، با مشارکت پژوهشگران و صاحب‌نظرانی از عراق و کشورهای مختلف جهان در شهر «نجف» عراق در حال برگزاری است.

جزئیات هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مرجعیت دینی در عراق

به گزارش الأمه:

این کنفرانس از ۲۱ اسفندماه با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاهی از عراق و دیگر کشورهای اسلامی و خارجی کار خود را آغاز کرد.

سید علاء موسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در این باره گفت: این کنفرانس علمی در نجف، میزبان پژوهشگران داخل و خارج عراق است که تحقیقات دانشگاهیان و عالمان دینی در ارتباط با نقش مرجعیت دینی و آثار آن و همچنین موضع‌گیری‌های تاریخی که حفظ اصول اسلامی، وحدت اجتماعی و دفع خطرهای مختلف را به دنبال داشته است را بررسی می‌کنند.

فائق شمری، نماینده آستان علوی نیز در سخنانی تصریح کرد: این کنفرانس دوروزه با نظارت آستان علوی و با تلاش فراوان و چندماهه مرکز پژوهش‌های کوفه در حال برگزاری است و یک کارناوال بزرگ محسوب می‌شود که به بررسی تاریخ ۱۰۰۰ ساله این شهر از زمان ورود «شیخ طوسی» می پردازد.

وی اضافه کرد: شیخ طوسی یادآور همه مفاهیم برجسته‌ در تاریخ شهر نجف است که توسط علمای برجسته و مراجع بزرگ رقم خورده و کتاب‌های فراوانی در ارتباط با آن نگاشته و در کتابخانه‎های عربی و اسلامی ذخیره شده است.

محسن ظالمی، رئیس دانشگاه کوفه نیز در این باره تصریح کرد: این کنفرانس در صدر کنفرانس‌های تخصصی مرکز پژوهش‌های کوفه، با نظارت آستان علوی و اداره اوقاف شیعیان قرار دارد که به لحاظ اهمیت موضوع و بررسی نقش انسان ساز مرجعیت دینی در طول قرن‌ها، یک کنفرانس ویژه به شمار می‎رود.

وی افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان از گروه‌ها و ادیان مختلف از عراق، ایران، روسیه، آذربایجان، سوریه، عربستان، لبنان، تونس، بحرین، ترکیه، اسپانیا و فرانسه در این نشست دو روزه حضور دارند.

 

منبع: ایکنا