۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۵:۵۴ ب٫ظ

به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی و سال نو مراسم جشی در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکار پایتخت سنگال برگزار شد.

جشن نوروز در سنگال برگزار شد

در این مراسم که با حضور ایرانیان مقیم سنگال و جمعی از پرسنل سن ایران اتو، مدرسه جامعه المصطفی (ص) و رایزنی فرهنگی سفارت برگزار گردید، حضور دانش آموختگان  گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکار جلوه خاصی به مراسم داده بود.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس متن پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال نو برای حضار پخش شد..

جهانبخش حسن زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال در سخنانی هدف از برگزاری جشن نوروز را نزدیک شدن دلها به هم و مهرورزی دانسته و گفت: منش و کردار ایران و اسلام مهرورزی  و رعایت حقوق بشر است، حال آنکه این منش متاسفانه از طرف داعیان دروغین حقوق بشر که خود سرمنشا توحش هستند، مورد انتقاد قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 1390 به سال « جهاد اقتصادی» ابراز امیدواری کرد که در سایه این مجاهدت، کشور ما بتواند قله های موفقیت را فتح نماید.

در بخش دیگر از مراسم فوق، دانش آموختگان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکار با خواندن اشعار شاعران پارسی گوی کشورمان و مقالاتی در وصف نوروز و بهار نفوذ ادبیات فارسی  به قلب قاره آفریقا را به حضار خاطر نشان ساختند.

دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در داکار نیز با اجرای سرودی در وصف طبیعت، حال و هوای بهار و نوروز را به جشن فوق بخشیدند.

مراسم فوق با اهدای جوایز به دانش آموزان پایان یافته و حاضرین پس از اقامه نماز ظهر و عصر مود پذیرائی قرار گرفتند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01