۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۳:۴۴ ب٫ظ

مهمترين پيام اين فعاليت‌ها، درخواست براي خروج نيروهاي موسوم به سپر جزيره، رسوا كردن اقدامات رژيم بحرين در نقض حقوق شهروندان، و محكوميت سكوت دولت‌ها، سازمان‌ها و مجامع بين المللي اعلام شده است.

“جمعه آینده ” فراخوان همبستگی جهانی با ملت بحرین

مخالفان بحريني در خارج از اين كشور طي فراخواني از برگزاري تظاهرات و فعاليت‌هايي اعتراضآميز در كشورهاي مختلف در جمعه آينده، براي اعلام همبستگي و حمايت از مردم بحرين خبر دادند.

مخالفان بحريني در خارج از اين كشور امروز (چهارشنبه) در بيانيه‌اي كه نسخه‌اي از آن براي شبكه العالم ارسال شد، اعلام كردند قرار است جمعه آينده فعاليت‌هايي در كشورهاي مختلف تحت عنوان "ملت بحرين را نجات دهيد " برگزار شود.

مهمترين پيام اين فعاليت‌ها، درخواست براي خروج نيروهاي موسوم به سپر جزيره، رسوا كردن اقدامات رژيم بحرين در نقض حقوق شهروندان، و محكوميت سكوت دولت‌ها، سازمان‌ها و مجامع بين المللي اعلام شده است.

همچنين قرار است در جريان اين فعاليت‌ها با محكوم كردن اشغال بحرين توسط نيروهاي سپر جزيره و به‏ويژه نظاميان سعودي تاكيد شود كه مطالبات تظاهرات كنندگان و معترضان در بحرين سياسي است و نه مذهبي.

در بيانيه مخالفان بحريني خارج از كشور آمده است: ملت صلح‏جوي بحرين از 50 روز قبل درحال پرداخت هزينه درخواست حقوق سياسي است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: با وجود جراحت‌هايي كه بر پيكر ملت بحرين وارد شد و با وجود كشتارها، بازداشت ها و توهين‌ها به شهروندان صلح‏جو، مردم بحرين ايستادگي كردند و براي مطالبه حقوق اساسي خود سر تعظيم فرود نياوردند.

مخالفان بحريني خارج از اين كشور با اشاره به توطئه هاي صورت گرفته براي متهم كردن مردم معترض به طايفه‏گري و فرقه‏گرايي، تاكيد كردند: ملت‌هاي عربي و اسلامي اين ظلم و اتهام را باور نمي كنند؛ حتي همپيمانان ما در داخل كشور با اين دروغ پردازي ها فريب نمي خورند؛ مخالفان بحريني به آگاهي و بيداري ملت‌ها و نخبگان ايمان دارند، آنها به‏خوبي مي دانند كه در بحرين انقلابي واقعي و عدالتجويانه و انساني صورت گرفته است.

در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: با توجه به مطالبات عادلانه ملت بحرين كه بصورت كاملا مسالمت آميز بيان شده است، براي دفاع از مظلوميت آنها، از همه انسانهاي بيدار و آگاه در دنيا مي خواهيم در فعاليت‌هاي روز جمعه 9 آوريل براي اعلام همبستگي با ملت بحرين شركت كنند.

مخالفان بحريني خارج از اين كشور تصريح كردند: ما در اين لحظه تاريخي و سرنوشت‏ساز بر همه حقوق و مطالبات سياسي ملت بحرين و گروه هاي سياسي تاكيد كرده و اعلام مي كنيم كه رژيم همه راهها را در برابر گفت‌وگو بسته است.

در اين بيانيه با قدرداني از همه كساني كه به‏صورت سياسي، رسانه‌اي و معنوي از ملت بحرين حمايت كردند، آمده است: ما به اين حمايت‌ها افتخار مي كنيم و در مقابل به همه دولت‌ها، سازمان هاي بين المللي و كساني كه از رژيم بحرين حمايت كردند مي گوييم هنگامي كه ببينند چگونه خون بر شمشير پيروز مي شود، مواضع خود را تغيير خواهند داد.

در پايان اين بيانيه آمده است: ما به‏عنوان مخالفان دوباره بر مطالبه حقوق مشروع خود از راه‌هاي مسالمت آميز تاكيد كرده و به حمايتمان از ملت بحرين از همه راه‌هاي مسالمت آميز ممكن ادامه مي دهيم.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-18