۱۳۹۷/۰۲/۱۰
۱:۱۹ ب٫ظ

«احمد جمال کامل» نماینده عراق در رشته قرائت قرآن تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و محافل و نشست‌های قرآنی همیشه پیشتاز بوده است.

رتبه سوم مسابقات دانشجویی قرآن

جمهوری اسلامی ایران پیشگام برگزاری مسابقات قرآنی

«احمد جمال کامل» قاری عراقی و حائز رتبه سوم در مسابقات دانشجویی قرآن کریم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: یادگیری قرآن را از ۷ سالگی شروع کردم و در حال حاضر ۲۲ سال دارم.

وی در خصوص اوضاع آموزش قرآن در عراق اظهار کرد: در عراق خصوصا در سال‌های اخیر توجه زیادی به آموزش قرآن می‌شود، موسسات و مراکز متعددی هستند که به این امر می‌پردازند که در رأس‌ آن‌ها عتبات مقدسه و دارالقرآن‌های وابسته به این عتبات است. در حال حاضر مدارس سنتی و قدیمی آموزش قرآن خیلی کم است و بیشتر مؤسسات و مراکز با حمایت عتبات مقدسه به روز شده‌اند.

این قاری عراقی گفت: تاکنون در مسابقات ملی کشورم شرکت کرده‌ام و اخیرا هم در یک مسابقه قرآنی تلویزیونی شرکت کردم، اما در سطح بین‌المللی این نخستین مسابقه‌ای است که در آن شرکت کرده‌ام.

وی همچنین پیشنهاد داد: اگر بخش بانوان هم به این مسابقات اضافه شود، برای بالاتر رفتن سطح این مسابقات بهتر است.

احمد جمال کامل در خصوص استفاده از نغمات و مقامات گفت: نغمات و مقامات به انتقال بهتر مفهوم آیات کمک می‌کند.

وی درباره بیشتر شدن تعامل شخصیت‌های قرآنی ایران و عراق اظهار کرد: با دیدار مکرر و برگزاری مسابقات پی در پی، چه در ایران و چه در عراق، تعامل بین شخصیت‌های قرآنی این دو کشور بیشتر خواهد شد.