۱۳۹۷/۰۲/۰۸
۶:۱۸ ق٫ظ

فراهم کردن محیطی مناسب برای ادیبان و فعالان عرصه ادبی و فرهنگی که در آن بتوانند به دور از قید و بندهای نظام فاسد گذشته به فعالیت ادبی خود ادامه دهند مهمترین خواسته این جنبش است.

جنبشی ادبی به نام «ما هستیم»

به نقل از سایت میدل ایست آن لاین ادیبان مصری قصد تاسیس جنبشی با نام «ما هستیم» را دارند.

ادیبان متعهد هر کشوری وجدان بیدار آن جامعه هستند که با آگاه کردن مردم از فساد و بی‌عدالتی‌های رایج، رژیم‌ها و دولت‌های ناکارآمد و فاسد را برملا می‌کنند. اهمیت حضور ادیبان متعهد برای آغاز جرقه انقلاب تا تبدیل شدن آن به شعله‌های برافروخته‌ای که تمام نادرستی‌ها را به کام خود بکشد بسیار روشن است. اما آن چه که پس از انقلاب و به ثمر رسیدن اولیه آرمان‌های انقلابیون باعث پررنگ شدن نقش ادیبان می‌شود، حفظ انقلاب در مسیر درست خود آن است. ادیبان بار دیگر در این مرحله با نشان دادن نقاط انحراف از مسیر اصلی به حفظ ارزش‌های انقلاب می‌پردازند.

در همین راستا و به دلیل اهمیت حفظ ارزش‌های انقلابی پس از به ثمر رسیدن اولیه آن عده‌ای از ادیبان مصری دور هم جمع آمده‌اند و با تاسیس جنبشی قصد دارند از ادبیات و ادیبان این کشور محافظت کنند. جنبش ما هستیم قصد دارد موارد زیر را اصول و اساس کار خود قرار دهد:

1. حفظ ارتباط ادبی با مردم از طریق حضور در اماکن و اجتماعات مردمی و با استفاده از شیوه‌ها و اسلوب‌های موافق با سلیقه مردمی.

2. مبارزه با انواع روشها و آثار ادبی که به گونه‌ای سعی در تحمیق ملت و پایین آوردن سطح فهم عمومی شود.

3. برملا کردن اشکل تقلب و تزویر که باعث رکود ادبیات این کشور شده است.

4. مقابله و مبارزه با انواع فساد رایج در ادبیات مصر و برخورد با افرادی که به شکلی از اشکال باعث ایجاد و رواج فساد در میان ادب و فرهنگ این کشور می‌شوند.

5. تاکید بر استقلال ادیب از لحاظ دیدگاه و انتخاب راه و روش و مبارزه با هر گونه تخلفی که از جانب موسسات دولتی و یا غیر دولتی در جهت منحرف کردن ادیبان و سوق دادن آن‌ها به سمت و سویی خاص.

6. فراهم کردن محیطی مناسب برای ادیبان و فعالان عرصه ادبی و فرهنگی که در آن بتوانند به دور از قید و بندهای نظام فاسد گذشته به فعالیت ادبی بپردازند.

7. درخواست جدی از دولت برای انتخاب شیوه‌های درست و کارآمد در زمینه ادبی و فرهنگی.

8. بالا بردن سطح سلامت جسمی و اجتماعی ادیبان و حمایت مالی از این قشر توسط وزارت فرهنگ.

زمان انتشار : 1391-02-17