۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۴:۵۵ ب٫ظ

عبدالناصر فروانه: در میان بازداشت‌شدگان برخی از اسرا یک بار و یا حتی چندین بار محکوم به حبس ابد شده‌اند. برخی از اسرا نیز در طی سال‌های مختلف بارها دستگیر و آزاد شده‌اند. تعدادی از اسرای فلسطینی نیز لقب «جنرال‌های صبر» را از آن خود کرده‌اند. این اصطلاح را فلسطینیان برای اسرای اس

جنرال‌های صبر در زندان بسر‌می‌برند

به نقل از سایت خبری المنار عبدالناصر فروانه پژوهشگر و متخصص امور اسری فلسطینی، اخیرا در زمینه دستگیری فلسطینیان گفته است: از زمان شروع انتفاضه بیست و هشتم سپتامبر سال 2000 تا به امروز بیش از هفتاد و پنج هزار فلسطینی دستگیر و به زندان‌های اسرائیلی برده شده‌اند. او در ادامه افزود: در میان این اسیران نزدیک به نه هزار کودک نیز به بوده‌اند.

عبدالناصر که خود نیز مدتی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل بسر برده است، در زمینه بازداشت فلسطینیان گفت: هنوز در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف رژیم صهیونیستی نزدیک به 4600 اسیر بسر می‌برند و این رقم با توجه به دستگیری‌های هر روزه این رژیم و آزادی برخی اسیران در نوسان است.

او به وجود کودکان و زنان در زندان‌های اسرائیل نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت: از بین مجموع کل اسیران فلسطینی 215 کودک و 5 زن نیز به چشم می‌خورند. به عنوان مثال لینا الجربونی زن فلسطینی است که در مناطق اشغالی سال 1948 ساکن بوده و بیش از ده‌ها سال است که در زندان بسرمی‌برد.

وی در ادامه افزود: 27 نماینده، تعداد زیادی از رهبران سیاسی و همچنین سه وزیر و یک نائب وزیر پیشین نیز در زندان هستند. این تعداد از بازداشت‌شدگان در بیش از هفده زندان، بازداشتگاه و مرکز توقیف اسرائیلی بسرمی‌برند. نفخه، ریمون، النقب، عوفر، مجدو، هداریم، عسقلان، هشارون و الرمله نام مهم‌ترین این مراکز می‌باشد.

فروانه همچنین در گفته‌های خود به وجود اسیران عرب غیرفلسطینی در میان این اسرا، نیز اشاره کرد و در این باب گفت: ده‌ها اسیر عرب از کشورهای مختلف اردن، سوریه و مصر نیز در این مراکز بازداشت وجود دارند. وی از صدقی المقت نام برد و گفت: المقت اهل بلندی‌های جولان واقع در کشور سوریه می‌باشد که در آگوست سال 1985 دستگیر شده است و از دیگر اسرای عرب غیرفلسطینی مدت بیشتری را در حبس بسربرده است.

او در پایان به اسیرانی اشاره کرد که محکوم به حبس ابد هستند و یا این که سال‌های بسیاری را در زندان سپری کرده‌اند. وی در این خصوص گفت: در میان این بازداشت‌شدگان برخی از اسرا یک بار و یا حتی چندین بار محکوم به حبس ابد شده‌اند. برخی از اسرا نیز در طی سال‌های مختلف بارها دستگیر و آزاد شده‌اند. تعدادی از اسرای فلسطینی لقب «جنرال‌های صبر» را از آن خود کرده‌اند. این اصطلاح را فلسطینیان برای اسرای استفاده می‌کنند که بیش از 25 سال در بازداشت بوده‌ باشند. تاکنون به 22 نفر از اسرای فلسطینی این لقب داده شده است. 

 

زمان انتشار : 1391-03-10