۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۱۷ ق٫ظ

این فیلم درمورد چند برادر است که بر سر زمین با یکدیگر نزاع دارند. از طرفی روستای آن‌ها در اشغال اسرائیل است. صهیونیست‌ها دور این روستا را حصاری می‌کشند و ساکنان آن را بیرون می‌کنند.

حدیثی از مقاومت مردم لبنان

اخیرا اهالی فیلم و سینما در لبنان به ساخت فیلم‌هایی توجه نشان داده‌اند که بیش از پیش به مسائل و مشکلات مردم این کشور اشاره دارد و سعی دارد با نشان دادن این موارد به شکلی در حل آن‌ها قدمی برداشته باشد. چند وقت پیش فیلمی از یک کارگردان زن لبنانی درمورد جنگ‌های طائفه‌ای لبنان ساخته شد. این فیلم که «حالا کجا می روی؟» نام داشت توانست در جشنواره‌های بین‌المللی مورد توجه قرار بگیرد. آن چه این فیلم را متمایز کرد آن بود که کارگردان تنها به نشان دادن مسئله جنگ‌های طائفه‌ای لبنان بسنده نکرده بود. بلکه با نگاه هنری خود کوشیده بود راه‌حلی نیز ارائه دهد.

به نقل از سایت خبری المنار، اخیرا فیلم دیگری در لبنان در حال ساخت است و برخلاف فیلم‌های درام دیگر ساخته شده در لبنان که فیلم‌نامه‌هایی شبیه به سینمای آمریکا دارند و یا براساس داستان‌های سطح پایین ساخته می‌شوند، به مسئله اشغال اسرائیل می‌پردازد.

این فیلم که «مثل گل» نام دارد روزهای اشغال لبنان به دست اسرائیل را روایت می‌کند. کارگردان این فیلم را عادل سرحان برعهده گرفته است و فیلم‌نامه آن نیز توسط محمود الجعفوری فیلم‌نامه‌نویس سوری نوشته شده است. این فیلم از 24 ماه نوامبر بر روی پرده‌ها خواهد رفت. مرکز بین‌المللی بیروت یکی از موسسه‌های وابسته به حزب‌الله تهیه کنندگی فیلم مذکور را انجام داده است.  

سرحان کارگردان فیلم مذکور در توضیح موضوع داستان گفت؛ این فیلم درمورد چند برادر است که بر سر زمین با یکدیگر نزاع دارند. از طرفی روستای آن‌ها در اشغال اسرائیل است. صهیونیست‌ها دور این روستا را حصاری می‌کشند و ساکنان آن را بیرون می‌کنند.

 

زمان انتشار : 1391-01-29