۱۳۹۷/۰۸/۲۱
۴:۵۵ ب٫ظ

حرم مطهر حضرت عباس (ع) غبارروبی شد و پس از آن فرش‌های جدید حرم به همت خادمان آستان مقدس علوی پهن شدند/فاز نخست زیرگذر صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

دوخبر از فعالیت های عتبات عالیات در کربلا

به گزارش الأمه:

 

حرم مطهر حضرت عباس (ع) غبارروبی شد

 حرم مطهر حضرت عباس (ع) در کربلا پس از پایان ماه صفر و هم‌زمان با ربیع‌الاول به منظور بازگشایی درب‌های حرم بر روی زائران غبارروبی شد.

پس از غبارروبی صحن و شبستان‌های حرم مطهر حضرت عباس (ع)، فرش‌های جدید آستان مقدس عباسی به همت خادمان این آستان پهن شد.

مراسم غبارروبی حرم مطهر در ساعت پایانی شب صورت گرفت چرا که تعداد زائران حاضر در حرم کمتر از سایر ساعات است. در ادامه تصاویری از غبارروبی حرم مطهر حضرت عباس (ع) را مشاهده می‌کنید؛

 

 

زیرگذر صحن عقیله بنی‌هاشم(س) سال آینده تکمیل می‌شود

 صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در حرم مطهر امام حسین (ع) به مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۴ به همت ستاد بازسازی عتبات اجرایی شد که در مرحله نخست آستان مقدس حسینی اقدام به خرید زمین‌های اطراف حرم مطهر کرد و پس از آن روند احداث زیرساخت‌های آن آغاز شد.

 

در صحن عقیله بنی‌هاشم حرم مطهر امام حسین (ع) ساخت زیرگذری به منظور کاهش ترافیک و امکان ساماندهی زائران حسینی در ایام شلوغ پیش‌بینی شده است که در فاز نخست آن تونلی در نظر گرفته شده که این مسیر از پشت حرم امام حسین (ع) یعنی باب‌القبله تا مرکز شهر کربلا ادامه دارد.

اجرای فاز نخست این طرح به خوبی طی شده، به طوری که تاکنون حدود ۸۰ درصد این طرح پیشرفت داشته است و بر اساس وعده‌های مسؤولان قرار است تا نیمه شعبان سال آینده زیرگذر صحن عقیله بنی‌هاشم (س) تکمیل شود.

به گزارش فارس، حضرت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) سال ۱۴۰۰ تکمیل و افتتاح می‌شود.

منبع: فارس