۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۶:۳۷ ب٫ظ

چند تن از مقامات ارشد حزب الله طي سخنان جداگانه اي در نقاط مختلف لبنان، جريان 14مارس را بازيچه امريكا و عامل ناامني در لبنان و سوريه دانستند.

حزب الله: 14جریان مارس عامل ناامنی در لبنان و سوریه است

شيخ 'نعيم قاسم' معاون دبيركل حزب الله لبنان طي مراسمي در جنوب بيروت گفت: طبق اسناد منتشر شده برخي(گروه 14 مارس) از امريكايي ها خواسته بودند كه براي تغيير نظام در سوريه و افزايش تحريم ها عليه اين كشور تلاش كنند و متأسفانه اين دخالت ها باعث ضربه زدن به روابط ميان لبنان و سوريه شده است.
وي با تأكيد بر اينكه امنيت دو كشور لبنان و سوريه به هم گره خورده تصريح كرد: براي چه 4 سال سوريه را متهم كرديد كه اين كشور عامل ترور 'رفيق حريري' نخست وزير اسبق لبنان بوده است و با اين كار روابط ميان دو كشور را خراب كرديد و چرا عليه سوريه اقدام مي كنيد در حالي كه به خوبي مي دانيد كه امنيت دو كشور به هم گره خورده است؟
شيخ نعيم قاسم خطاب به جريان 14 مارس گفت: متأسفانه امريكا از شما سوء استفاده مي كند و شما به هيچ چيزي دست نخواهيد يافت چراكه سوريه يك سد مستحكم در برابر گسترش برنامه رژيم صهيونيستي در منطقه است.
وي با اشاره به روند تشكيل دولت ادامه داد: حزب الله خواهان تشكيل دولت در اسرع وقت است و اين چيزي است كه ما از ابتدا خواهان آن بوديم ولي برخي از مشكلات و پيچيدگي هايي وجود دارد كه با توجه به وجود احزاب مختلف طبيعي است.
از سوي ديگر سيد'هاشم صفي الدين' رييس شوراي اجرايي حزب الله در خلال مراسمي در منطقه مرزي 'طيبه' گفت: رسوايي هاي يك گروه سياسي لبناني(گروه 14 مارس) به صورت كاملا روشن نشان مي دهد كه ما در مقابل يك طيف سياسي فاسدي قرار داريم كه مدعي برخورداري از مشروعيت سياسي است.
وي با اشاره به اينكه اين گروه به دادگاه حريري دل خوش كرده افزود: گروهي كه به رژيم صهيونيستي و سلاح مرگ بار آن براي ضربه زدن به مقاومت و حاميان آن و ويران سازي خانه هاي مستضعفان و حاميان مقاومت اعتماد كرده و تلاش مي كند سوريه و وحدت ملي آن را تهديد كند، از مشروعيت سياسي برخوردار نيست.
شيخ 'نبيل قاووق' نائب رييس شوراي اجرايي حزب الله نيز در منطقه 'انصاريه' واقع در جنوب لبنان گفت: محور شكست خورده جنگ 33 روزه سال 2006 ميلادي امروزه خواهان انتقام گيري از سوريه است.
وي افزود: امريكا هدايت كننده اين هجوم تبليغاتي و سياسي كشورهاي عربي عليه سوريه است تا از اين طريق از موضع مقاوم سوريه انتقام بگيرد.
شيخ نبيل قاووق تأكيد كرد: گروه 8 مارس تمامي تلاش هاي خود را به كار مي گيرد تا دولت جديد تشكيل شود و از اين طريق مانع تحقق اهداف امريكا در لبنان شود.
'حسين الحاج حسن' وزير كشاورزي دولت انتقالي سعد حريري(وابسته به حزب الله) نيز در مراسمي در منطقه بعلبك واقع در شرق لبنان گفت: گروه 14 مارس از وقتي كه از قدرت خارج شد، تمامي تلاش خود را براي مانع تراشي در مسير تشكيل دولت انجام داد ؛گويي آنها از تجربه هاي گذشته درس نگرفتند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01