۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۹:۳۷ ب٫ظ

حزب راستگراي دمكراتيك رالي (دي سي) قبرس (بخش جنوبي و يوناني نشين) در انتخابات پارلماني اين كشور بيشترين آرا را به خود اختصاص داد.

حزب راستگرای دمکراتیک رالی( دی – سی) پیروز انتخابات مجلس قبرس شد

به نقل از خبرگزاري رسمي قبرس (سينا): حزب راستگراي دمكراتيك رالي ( دي - سي) با اختصاص صد و سي و هشت هزار و 614 راي، 34.27 درصد كل آرا را تصاحب كرد و حزب چپ گراي 'اكل' حزب حاكم با اختصاص صد و سي دو هزار و 163 راي، (32.67 درصد) در رده دوم قرار گرفت.

حزب دمكراتيك (ديكو) با تعداد شصت و سه هزار 783 راي، 15.7 درصد آرا و حزب حركت سوسياليست (اد- اك) تعداد سي و شش هزار و 119 راي، 8.93 درصد آرا را به خود اختصاص و بترتيب در رده هاي سوم و چهارم قرار گرفتند.

از تعداد چهارصد و هجده هزار و 181 نفر واجدين شرايط براي شركت در انتخابات عمومي، تعداد چهارصد و چهار هزار و 618 نفر به پاي صندوي هاي راي حاضر شدند و تعداد صد سيزده هزار و 282 نفر يعني بيش از 20 درصد واجدين شرايط از حضور در پاي صندوق راي خود داري كردند.

'نيكوس اناستاسياديس' رييس حزب دمكراتيك رالي (دي – سي) پس از اتمام شمارش آرا ضمن تشكر از اعتماد مردم به اين حزب گفت: شهروندان پيام خود را بصورت روشن به دولت اعلام كردند و حزب چپ گراي اكل به رياست 'ديمتريس خريستوفياس' رييس جمهور بايد در سياست هاي خود تغييرات اساسي دهد.

وي در ادامه افزود: هم اكنون حزب حاكم از نظر آرا در اقليت قرار گرفته و اين بيانگر نارياضتي مردم از عملكرد رياست جمهور و دولت وي در تمام مسايل سياسي و اقتصادي است كه اين مساله را بايد جدي گرفت.

مجلس قبرس (بخش جنوبي و يوناني نشين) داراي 56 نماينده است و بر اساس درصد آرايي كه احزاب سياسي در انتخابات عمومي به خود اختصاص مي دهند، تشكيل مي گردد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-30