۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۱۲:۴۴ ب٫ظ

برگزاری این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای عرضه آثار هنرمندان ایرانی و عرب‌زبان است که بتوانند کارهای خود را در سطح کشوری و بین المللی به دیگران معرفی کنند.

حضور ایران در نمایشگاه خط و خطاطی کویت

قرار است نمایشگاهی در زمینه هنر خطاطی در کویت برپا شود و ایران یکی از کشورهای شرکت کننده در آن است.

به گزارش سایت میدل ایست آن لاین پانزدهم نوامبر آینده نمایشگاه خط و هنر مدرن در کویت برگزار خواهد شد و چهل هنرمند از کشورهای مختلف خاورمیانه و آفریقا در آن حضور خواهند داشت. شیخه لولو الصباح موسس شرکت جام درمورد این نمایشگاه که نوامبر آینده برگزار خواهد شد، گفت که این نمایشگاه با تمام نمایشگاه‌های دیگری که در منطقه خاورمیانه برگزار شده متفاوت است و از لحاظ شکل برگزاری و ارزش کارهای هنری به نمایش گذاشته شده، ابتکار و نوآوری‌های انجام شده در این زمینه چه از منظر هنری و چه از منظر فرهنگی متمایز می‌باشد. این نمایشگاه قصد دارد که بازدیدکنندگان از آن حظ وافری از حضور در چنین محلی ببرند.

او در ادامه سخنانش به چگونگی اجرای برنامه‌های نمایشگاه اشاره کرد و گفت که این نمایشگاه در اواسط ماه نوامبر آینده به کار خود خاتمه خواهد داد و ما قصد داریم که بیشتر بر به کارگیری حروف عربی در هنرهای تجسمی بپردازیم. به همین دلیل آثار برتر هنرمندانی که تابلوهای زیبائی از انواع خط و دیگر هنرهای تجسمی خلق کرده‌اند به نمایش گذاشته خواهد شد.

شیخه لولو به نام برخی از شرکت کنندگان بزرگ وسرشناس در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت که در زمینه خط، خطاطان بزرگ زیادی وجود دارند که هنر خطاطی را با دیگر هنرهای زیبا درآمیخته‌اند. بارفز تانافولی، حسن حجاج، فریده لاشی، حلیم الکریم، کاتیا طرابلسی، شیرزاد داوود، نرجس هاشمی و فرهاد مشیری از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه خواهند بود.

او در ادامه گفت که برگزاری این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای عرضه آثار هنرمندان ایرانی و عرب‌زبان است که بتوانند کارهای خود را در سطح بین الملل به دیگران معرفی کنند. او همچنین گفت که جوامع و فرهنگ‌هایی که این آثار را در بطن خود پرورش داده‌اند اصالت تاریخی، مدرنیته، دردهای بشری و امید به آینده خود را در این آثار متجلی کرده است.

این شرکت قصد دارد با همکاری دیگر موسسه‌های بین المللی هنر و فرهنگ کارگاه‌های آموزشی در کشورهای اروپائی و غربی چون لندن و نیویورک برگزار کند.  

 

 

زمان انتشار : 1391-03-02