۱۳۹۷/۰۲/۱۵
۲:۰۲ ب٫ظ

دوچرخه سواران بحرینی و اماراتی برای شرکت در مسابقه دوچرخه‌سواری در سرزمین اشغالی به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی حضور یافتند.

حضور دوچرخه سواران بحرینی و اماراتی در سرزمین اشغالی برای پاسداشت سالروز «اشغال فلسطین»

ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آفر جندلمن» سخنگوی عربی «بنیامین نتانیاهو» در صفحه توئیتر خود از حضور دوچرخه‌سواران بحرینی و اماراتی در تور ایتالیا که برای اولین بار از شهر قدس اشغالی آغاز شده، به گرمی استقبال کرد.

این تور از روز گذشته (جمعه) از شهر قدس اشغالی آغاز شده و قرار است تا 7 می در شهرهای مختلف سرزمین اشغالی برگزار و سپس به ایتالیا منتقل شود.

کاربران فلسطینی برگزاری این تور را مرتبط با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی (یوم النکبة) می‌دانند.

سخنگوی عربی «بنیامین نتانیاهو» روز گذشته (جمعه) در توئیتر خود نوشت: به دو تیم امارات و بحرین که در مسابقه تور ایتالیا که اسرائیل برای اولین بار میزبانی آن را بر عهده دارد، خوش آمد می‌گویم.

یوناتان گونین مسئول دیپلماسی فضای مجازی عربی در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در توییتر خود نوشت: از دیدن تیم دوچرخه‌سوار اماراتی در تلویزیون اسرائیل بسیار خوشحال شدم، برای آن‌ها و همچنین تیم بحرین آروزی موفقیت دارم...

 

کابران فلسطینی در واکنش به این تصاویر و اقدام تیم‌های اماراتی و بحرینی، زبان به انتقاد شدید و نکوهش گشوده‌اند.

دکتر عبدالله معروف از شخصیت‌های فلسطینی در صفحه توئیتر خود اقدام دوچرخه‌سواران اماراتی برای شرکت در مسابقه‌ای که به مناسبت «یوم النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین) از سوی شهرداری قدس اشغالی برگزار شده بود، خجالت آور و وقیح توصیف کرده است که «باید بر روی صورت شرکت کنندگان تف انداخت».

حضور هر از چندگاه محافل رسمی و غیر رسمی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سرزمین اشغالی، بارها اعتراض و خشم افکار عمومی جهان عرب را برانگیخته است.