۱۳۹۸/۰۲/۰۲
۷:۵۸ ق٫ظ

هم‌زمان با ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)، کربلا مملو از جمعیت است و زائران بسیاری از شب گذشته با حضور در حرم اباعبدالله(ع) اقدام به برپایی مراسم جشن و سرور کرده‌اند.

حضور میلیونی زائران در کربلا هم‌زمان با نیمه شعبان/ برپایی موکب‌ها برای پذیرایی از زائران

به گزارش الأمه:

هم‌زمان با نیمه شعبان مصادف با ولادت حضرت مهدی (عج) مسلمانان بسیاری از نقاط مختلف جهان به کربلا مشرف شدند.

شب گذشته در بین‌الحرمین مراسم احیای نیمه شعبان با حضور جمع کثیری از زائران و‌ مجاوران برگزار شد و‌ تمامی حاضران ضمن خواندن قرآن کریم، دعای فرج را هم‌خوانی کردند.

همچنین مراسم مدیحه‌سرایی در حرم حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) و بین الحرمین برپا شد و زائران کشورهای مختلف در گوشه و‌ کنار این قطعه از بهشت با زبان‌های مختلف میلاد حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

یکی از مدیحه‌سرایی‌هایی که باشکوه بسیاری برگزار شد، مراسم جشن ولادت حضرت مهدی موعود (عج) به زبان ترکی بود؛ به طوری که نه تنها ترک‌زبانان بلکه زائرانی که زبان ترکی بلد نبودند، با این کاروان‌ها همراه شدند.

علاوه بر این در مسیرهای منتهی به حرم مطهر موکب‌های پذیرایی از زائران برپا بود و هر کسی به نوعی از زائران حسینی پذیرایی می‌کرد. یکی با غذای نذری و دیگری با دادن گل طبیعی و شکلات و شیر. امروز نیز در روز ولادت حضرت ولیعصر (عج) این موکب‌ها همچنان برپا بوده و از میلیون‌ها زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

محمد علی الستار یکی از موکب‌داران حسینی با بیان اینکه هر سال در ایام ولادت حضرت مهدی (عج) مراسم پیاده‌روی برپا است، گفت: زائران بسیاری از کشورهای مختلف و‌ حتی شهرهای دور‌ و نزدیک عراق از حوالی کربلا با پای پیاده به حرم اباعبدالله (ع) مشرف می‌شوند.


وی با بیان اینکه ما از شب گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار پرس غذا توزیع کردیم، افزود: حضور زائران امسال پرشورتر از گذشته بود و امیدواریم در این ایام مبارک همه زائران با دست پر به شهرهای خود بازگردند.

از شب گذشته تا امروز در حرم اباعبدالله(ع) زائران بسیاری حضور یافتند تا بتوانند با توسل به ائمه اطهار (ع) از خداوند منان تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) را بخواهند. صبح امروز نیز پس از اقامه نماز صبح دعای ندبه قرائت شد که این مراسم نیز بسیار باشکوه بود و تمامی زائران حضر از پیر و جوان فرازهای این دعای پرفضیلت را زمزمه می‌کردند و در پایان دعای فرج امام زمان (عج) را خواندند.

به گزارش فارس، حال و‌ هوای معنوی این روزهای حرم مطهر امام حسین (ع) آنقدر دلچسب است که شاید یکی از آرزوهای عاشقان حسینی پس از زیارت اربعین، زیارت نیمه شعبان باشد.

 

منبع: فارس