۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۱:۱۲ ب٫ظ

الوشلي نقش آمريكا و شوراي همكاري در يمن را مشكوك و توطئه آميز دانست و بر مخالفت مردم با دخالت در امور داخلي كشورشان تاكيد كرد.

حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان از دیکتاتور یمن

دبيركل حزب دموكراتيك ملي يمن با تاكيد بر اين كه عربستان نقش ميانجي را براي حل بحران يمن ايفا نمي كند؛ از حمايت مالي و تسليحاتي رياض از علي عبدالله صالح رييس جمهور ديكتاتور يمن پرده برداشت.

"سيف الوشلي " در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم، گفت: اعضاي شوراي همكاري خليج [فارس] و در صدر آن عربستان، نقش ميانجي را براي حل بحران يمن ايفا نمي‌كنند، بلكه با حمايت مالي و تسليحاتي از علي عبدالله صالح، مانند آمريكا بر اقدامات سركوبگرانه رژيم يمن عليه مردم سرپوش مي گذارند.

وي افزود: شوراي همكاري و دولت آمريكا براي ابقاي عبدالله صالح درقدرت تا زمان روي كار آمدن هم پيمانان جديد تلاش مي كنند و در قبال مردم يمن و خواسته هاي آنان حسن نيت ندارند.

الوشلي نقش آمريكا و شوراي همكاري در يمن را مشكوك و توطئه آميز دانست و بر مخالفت مردم با دخالت در امور داخلي كشورشان تاكيد كرد.

دبيركل حزب دموكراتيك ملي يمن همچنين طرح شوراي همكاري براي حل بحران يمن را پيچيده توصيف كرد و گفت: اين طرح دربردارنده نياتي سوء عليه مردم يمن است.

الوشلي تصريح كرد: اين طرح دربردارنده انتقال قدرت به يك طرف از طرف‌هاي مخالفان يعني احزاب ديدار مشترك است كه بيش از آن كه به دنبال منافع كشور باشد، به شوراي همكاري به ويژه عربستان نزديك است و اين مساله ، علامت سوال‌هاي زيادي درباره علت حمايت شوراي همكاري از اين طرف و مستثنا كردن آن از ديگر گروه هاي مخالف ايجاد مي كند.

وي تاكيد كرد: شوراي همكاري خليج [فارس] درصدد دور زدن انقلاب مردم يمن و ناكام گذاشتن آن و خارج كردن انقلاب از مسير خود براي جلوگيري از به نتيجه رسيدن آن است.

الوشلي گفت: فقط مردم يمن و جوانان انقلابي و گروه‌هايي كه نماينده مردم هستند و با خارج ارتباطي ندارند، بايد سرنوشت كشور را تعيين كنند.

 

زمان انتشار : 1390-02-02