۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۸:۱۹ ب٫ظ

سركوب شديد اعتراضات اردني‌ها در ميداني در وسط شهر امان در حالي كه خواستار اصلاح و نه سرنگوني نظام بودند انتقادات شديدي را در پي داشته است. در حمله نيروهاي امنيتي و اوباش وابسته به دولت كه برخي از منابع خبري آنها را نيروهاي اطلاعات مخفي وابسته به رژيم پادشاهي اين كشور مي‌دانند دو

حمله به اعتراضات مردمی در اردن هدفمند بود

يكي از رهبران مخالف دولت اردن:

حمله به اعتراضات مردمي در اردن هدفمند بود

يكي از رهبران سياسي مخالف دولت اردن گفت كه نيروهاي امنيتي اين كشور با هدف پايان دادن به تحصن فعالان اين كشور در امان با خشونت به آنها حمله و تعدادي از آنها را دستگير كردند.

"احمد فاخر " يكي از رهبران جنبش چپ اجتماعي در اردن در گفتگو با شبكه خبري العالم با تأكيد بر اينكه جنبش مردمي اردن براساس فعاليت جواناني است كه فاقد هر گونه سازماندهي هستند اظهار داشت: نيروهاي امنيتي با هدف پايان دادن به تحصن فعالان اين كشور در امان با خشونت به آنها حمله و شماري از آنها را دستگير كردند.

وي گفت: نيروي‌هاي دولتي تمهيدات از پيش تعيين شده‌اي براي مقابله با تحصن كنندگان اتخاذ كرده بودند و گروه‌هايي از اغتشاشگران براي مقابله با تحصن كنندگان فراخوانده شده بودند. سپس نيروهاي امنيتي به بهانه پايان دادن به درگيري ميان اغتشاشگران و تحصن كنندگان وارد ميدان شدند و به تحصن كنندگان حمله و تحصن كنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داده و شماري از آنها را دستگير كردند.

فاخر با اشاره به اينكه در حالي كه در اطراف محل تحصن فعالان سنگ يافت نمي شود اغتشاشگران براي حمله به تظاهركنندگان با خودشان سنگ حمل مي كردند، اظهار داشت: نيروهاي امنيتي با توسل به خشونت به تحصن فعالان مردمي پايان دادند.

اين فعال سياسي اردن در ادامه اظهار داشت: فقدان دموكراسي، وضعيت اقتصادي نابسامان جامعه، نبود فرصت هاي شغلي، ناتواني نظام در ايجاد راه حل هاي مورد قبول عامل اصلي تحصن جوانان با هدف درخواست اصلاحات در كشور بود.

وي افزود: جنبش مردمي اردن از سوي گروه‌هاي جواني رهبري مي شود كه فاقد هر گونه ساماندهي تشكيلاتي هستند و احزاب سنتي تلاش مي كنند با تسلط بر اين جنبش آن را مورد معامله قرار دهند.

سركوب شديد اعتراضات اردني‌ها در ميداني در وسط شهر امان در حالي كه خواستار اصلاح و نه سرنگوني نظام بودند انتقادات شديدي را در پي داشته است. در حمله نيروهاي امنيتي و اوباش وابسته به دولت كه برخي از منابع خبري آنها را نيروهاي اطلاعات مخفي وابسته به رژيم پادشاهي اين كشور مي‌دانند دو نفر كشته و بيش از يكصد نفر ديگر زخمي شدند.

 

زمان انتشار : 1390-01-09