۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۷:۰۹ ب٫ظ

بيش از 20 خبرنگار، روزنامه نگار، فيلمبردار و عكاس در جريان حمله نيروهاي امنيتي با باتوم و لگدهاي وحشيانه در ميدان "جمال عبدالناصر " مجروح شدند و باراني از سنگ و چوب، از طرف نيروهاي لباس شخصي وابسته به دولت بر سر آنان فرود آمد.

حوادث اخیر اردن لکه سیاهی در کارنامه دولت است.

روزنامه نگاران اردني:

حوادث اخير اردن لكه سياهي در كارنامه دولت است.

روزنامه نگاران اردني اعلام كردند كه حمله نيروهاي امنيتي به شهروندان معترض و كشته و زخمي كردن آنان، لكه سياهي در كارنامه دولت است.

 روزنامه نگاران اردني با صدور بيانيه‌اي اعلام كردند كه حمله نيروهاي امنيتي به شهروندان عادي، خبرنگاران، روزنامه نگاران و فيلمبرداران در جريان تحصن روز 24 مارس، لكه سياهي در كارنامه دولت اين كشور محسوب مي‌شود.

در اين بيانيه آمده است: اين دولت بود كه با تمام وحشي‌گري دستور به اجراي اين تعدي به شهروندان معترض را صادر كرد و با استفاده از افراد لباس شخصي، به سركوب شهرونداني پرداخت كه اعتراض آنان به وضع موجود كاملا مسالمت آميز بود.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: بيش از 20 خبرنگار، روزنامه نگار، فيلمبردار و عكاس در جريان حمله نيروهاي امنيتي با باتوم و لگدهاي وحشيانه در ميدان "جمال عبدالناصر " مجروح شدند و باراني از سنگ و چوب، از طرف نيروهاي لباس شخصي وابسته به دولت بر سر آنان فرود آمد.

روزنامه نگاران اردني در پايان از "عبدالله دوم " پادشاه اين كشور خواستند تا هرچه سريع‏تر عاملان اين فاجعه را به مجازات برساند.

درپي افزايش نارضايتي شهروندان اردني از وضعيت سياسي و اقتصادي كشور، تعدادي از شهروندان معترض با برگزاري يك تحصن تحت عنوان "جنبش 24 مارس " در ميدان "جمال عبدالناصر " امان، اعتراض خود را به وضعيت موجود در كشور نشان دادند ولي نيروهاي امنيتي اردن از يك طرف و نيروهاي لباس شخصي و مزدوران حكومت از طرف ديگر، با حمله به تحصن كنندگان، 1نفر را كشته و بيش از 100 نفر را مجروح كردند.

 

زمان انتشار : 1390-01-09