۱۳۹۹/۰۱/۲۶
۵:۵۲ ب٫ظ

با توجه از دست رفتن ۴۰۰ هزار گردشگر تفرجگاه‌های «دریای سرخ» به صورت ماهانه، کارشناسان گردشگری میزان خسارت ماهانه حوزه گردشگری مصر را یک میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

خسارت یک میلیارد دلاری گردشگری مصر در دوران کرونا

به گزارش الأمه:

هتل‌ها، شرکت‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کافه‌های اطراف تفرجگاه‌های دریای سرخ درهای خود را  از زمان شیوع ویروس «کرونا» بسته‌اند و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

«عاطف عبداللطیف» کارشناس گردشگری  درباره تاثیرات منفی تعطیلی مشاغل بر دوران آغاز به کار دوباره صنعت گردشگری هشدار دارد و بیان کرد :« اگر صاحبان کسب و کار مربوط به صنعت گردشگری شغل خود را از دست بدهند، حوزه گردشگری کارکنان حرفه‌ای و آموزش دیده‌ای را که نقش مهمی در ارائه خدمات به گردشگران دارند از دست خواهد داد.»

مدیر یکی از شرکت‌های گردشگری مصر در گفت و گو با «اجیپت ایندیپندنت» بیان کرد که حوزه گردشگری به رغم تلاش دولت، به دلیل شیوع ویروس «کرونا» با خسارات بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.

«بشار ابوطالب» کارشناسان صنعت گردشگری، پایداری این بحران گردشگری را دست کم تا ۶ ماه آینده پیش‌بینی کرده است. او معتقد است با توجه به این که صنعت گردشگری هر ساله درآمد ۱۲ میلیارد دلاری برای مصر کسب می‌کند، میزان خسارت ماهانه این حوزه با توجه به محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

 

منبع: ایسنا