۱۳۹۸/۰۳/۲۷
۱۱:۵۲ ق٫ظ

هتک حرمت قرآن در شهر «خیبر» عربستان، منجر به خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

خشم کاربران مجازی از هتک حرمت قرآن در عربستان

به گزارش الأمه:

فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان دیروز، ۲۶ خرداد ماه ویدیوئی جنجالی منتشر کردند که حکایت از دورریختن نسخه‌هایی از قرآن در یک محل تخلیه زباله‌ در شهر «خیبر» واقع در ۱۶۰ کیلومتری مدینه منوره دارد.

براساس این فایل ویدیوئی، این زباله‌دانی پشت یک بیمارستان دولتی در شهر خیبر واقع شده است.

این ویدئو خشم بسیاری از کاربران فضای مجازی در داخل و خارج عربستان را برانگیخته و بسیاری از آنان با احساس انزجار و نارضایتی از این اقدام زننده، خواستار پیگیری و محاکمه عاملان آن شدند.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» در این زمینه نوشت: وزارت امور اسلامی عربستان با ابراز تأسف از این اقدام، توهین به ساحت مقدس قرآن را محکوم کرد و وعده داد که عاملان این اقدام را تحت پیگیری و بازرسی قرار خواهد داد.

هر از چندگاهی اخباری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر توهین به قرآن در عربستان منتشر می‌شود که در یک کشور اسلامی مایه تأسف و تعجب است، از جمله این اخبار می‌توان به دورریختن نسخه‌های زیادی از قرآن، کتب دینی و میزهای مخصوص قرائت قرآن در میان زباله‌های ساختمانی متعلق به شعبه وزارت اوقاف و ارشاد عربستان در شهر «تبوک» اشاره کرد که آبان‌ماه ۹۶ رخ داد.

کشف شمار زیادی از نسخه‌های قرآن در مجاری فاضلاب یکی از محله‌های شهر طائف واقع در غرب عربستان، انداختن نسخه‌هایی از قرآن به طرز موهن در مجاری فاضلاب منطقه «قروی» واقع در جوار مسجد «ابن سرور» شهر طائف و توهین یکی از مسئولان زندان سیاسی «حائر» این کشور به نسخه‌هایی از کلام وحی از دیگر نمونه‌های توهین به قرآن در عربستان است.

 

منبع: ایکنا