۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۸:۴۳ ق٫ظ

سفير سوريه در سازمان ملل با اعلام اين كه تمام كشته شدگان حوادث اخير شهيد محسوب مي‌شوند، اظهار كرد كه فرزندان آنها همانند فرزندان شهدا از آموزش رايگان برخوردار مي‌شوند.

خودمان درباره کشته‌های اخیر تحقیق می‌کنیم /تمام کشته شدگان حوادث اخیر شهید محسوب می‌شوند

سفير سوريه در سازمان ملل با رد درخواست تحقيقات بين المللي در مورد كشته شدن تعدادي از تظاهركنندگان در اين كشور، اعلام كرد كه دولت سوريه تحقيقات در اين باره را انجام خواهد داد.

به نقل از روزنامه لبنان الآن، بشار الجعفري، سفير سوريه در سازمان ملل، با رد درخواست براي انجام تحقيقات بين المللي در مورد كشته شدن تعدادي از غير نظاميان در تظاهرات مردم اين كشور جهت ايجاد اصلاحات، اظهار كرد: ما خود تحقيقات را به صورت شفاف و واضح انجام خواهيم داد، چرا كه چيزي نداريم كه بخواهيم آن را مخفي كنيم.

وي اظهار كرد: دولت سوريه از كشته شدن برخي از تظاهركنندگان ناراحت است و ما براي حوادث اخير ناراحت هستيم. همه اين را مي‌دانند كه برخي از آشوب‌ها و خشونت‌هاي اخير در سوريه داراي مسائل پشت پرده‌اي است كه هدف از آن از بين بردن امنيت و ثبات كشور است.

الجعفري در مورد بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه، اظهار كرد: برخلاف رهبران ديگر، بشار اسد خودش مرد اصلاحات است و بايد اين فرصت را به وي داد كه وظيفه خود را جهت اصلاحات سياسي در سوريه انجام دهد.

سفير سوريه در سازمان ملل با اعلام اين كه تمام كشته شدگان حوادث اخير شهيد محسوب مي‌شوند، اظهار كرد كه فرزندان آنها همانند فرزندان شهدا از آموزش رايگان برخوردار مي‌شوند.

وي با اشاره به آغاز فعاليت كميته‌ي ملي سوريه جهت تحقيقات در مورد خشونت‌هاي اخير عليه نظاميان و غيرنظاميان اين كشور، اظهار كرد: اين كميته به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و نتيجه‌ي آن را بعدا اعلام خواهد كرد. ما وظايف خود را به خوبي انجام مي‌دهيم و نيازي به كمك ديگران نداريم.

سفير سوريه در سازمان ملل همچنين از شوراي امنيت اين سازمان خواست كه به خبرهاي منتشر شده در رسانه‌هاي خارجي توجهي نكند و به گزارش‌هاي رسمي دولت سوريه اعتماد كند.

وي با انتقاد از اظهارات اخير بان كي مون دبيركل سازمان ملل درمورد سوريه گفت: بان كي مون پيش از برگزاري جلسه شوراي امنيت درمورد سوريه اظهار نظر كرد و با اين كار از حد خود تجاوز كرد.

قرار است شوراي امنيت سازمان ملل امروز (چهار‌شنبه) پيش‌نويس طرح محكوميت تحولات اخير در سوريه كه توسط فرانسه، انگليس، آلمان و پرتغال ارائه شده را بررسي كند.

اين در حالي است كه نشست روز سه‌شنبه شوراي امنيت در اين زمينه به دليل مخالفت روسيه و چين، نتيجه‌اي دربرنداشت.

از سوي ديگر، روزنامه‌ي سوري الوطن اعلام كرد كه وضعيت امنيتي در اكثر شهرهاي سوريه به حالت عادي برگشته و مردم اين كشور تصميم گرفتند بحران را پشت سر بگذارند و به زندگي عادي خود ادامه دهند.

به نوشته اين روزنامه، زندگي در شهرهاي درعا، دوما، حمص و بقيه‌ي شهرهاي اين كشور كه طي چند روز گذشته شاهد آشوب‌ها و خشونت‌ها بودند، به حالت عادي برگشته و مردم از امنيت و ثبات به وجود آمده در شهرهاي خود ابراز رضايت كردند.

روزنامه الوطن همچنين از بازگشت روند عادي عبور و مرور در شهرهاي دمشق و حمص و اكثر شهرهاي سوريه خبر داد و اعلام كرد كه مردم درعا در خانه‌هاي خود به سر مي‌برند و ارتش اين كشور مسئوليت تعقيب گروه‌هاي تروريستي را برعهده دارد.

همچنين اهالي درعا در تماس با نزديكانشان در دمشق اعلام كردند كه برخلاف آنچه كانال‌هاي ماهواره‌اي عربي و غيرعربي به نقل از شاهدان عيني ادعا كرده‌اند كه اقدامات جنايت كارانه و كشتار در اين استان رخ داده، مردم اين شهر دچار آسيبي نشده‌اند، اما برق و تلفن ثابت و همراه در اين شهر همچنان قطع مي‌باشد.

از سوي ديگر، تلويزيون رسمي سوريه تصاويري از اعضاي يك گروه تروريستي كه در شهر درعا دستگير شده‌اند را نشان داد و يكي از افراد اين گروه در اظهاراتي اعلام كرد كه برخي از روحانيون شهر درعا از آنها خواسته‌اند كه نيروهاي امنيتي سوريه را به قتل برسانند و آنها را صهيونيست خوانده‌اند.

اين فرد اظهار كرد كه براي انجام اين اقدامات پول دريافت مي‌كردند.

تلويزيون رسمي سوريه همچنين تصاويري از دستگيري يك گروه ديگر در شهر جبله پخش و اعلام كرد كه سلاح‌هاي زيادي از جمله بمب‌هاي دست ساز و مواد منفجره و دوربين‌هاي ديد در شب كشف و ضبط شده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01