۱۳۹۷/۰۲/۱۸
۵:۱۶ ب٫ظ

منابع بيمارستاني كركوك و مركز عمليات نظامي اين شهر اعلام كردند كه 9 دانشجو و 3 مامور پليس در جريان درگيري در 'موسسه فني كركوك' زخمي شدند. خبرنگار رويترز كه در صحنه حضور داشت از اعزام پليس ضد شورش به محل زد و خورد خبر داد و گفت كه رييس پليس اين شهر نيز براي جدا كردن طرف هاي درحال

دانشجویان ترکمن و کرد در شهر کرکوک عراق درگیر شدند

تهران - تلاش دانشجويان تركمن عراقي در روز دوشنبه براي برگزاري مراسم يادبود تركمن هاي كشته شده در دوران صدام حسين به درگيري آنها با دانشجويان كرد در شهر مورد مناقشه 'كركوك' در شمال عراق منجر شد. 

به گزارش خبرگزاري رويترز از كركوك، منابع بيمارستاني كركوك و مركز عمليات نظامي اين شهر اعلام كردند كه 9 دانشجو و 3 مامور پليس در جريان درگيري در 'موسسه فني كركوك' زخمي شدند. خبرنگار رويترز كه در صحنه حضور داشت از اعزام پليس ضد شورش به محل زد و خورد خبر داد و گفت كه رييس پليس اين شهر نيز براي جدا كردن طرف هاي درحال مخاصمه راهي اين منطقه شد.

اين زد و خورد پس از آن روي داد كه دانشجويان تركمن قصد داشتند مراسمي به يادبود افراد كشته شده در دوران صدام حسين برگزار كنند. هفته گذشته مراسم مشابهي به احترام كردهاي كشته شده در زمان صدام در جريان حمله با گاز سمي به شهر 'حلبچه' در سال 1988، برگزار شده بود.

'تورهان عبدالرحمن' معاون رييس پليس كركوك به رويترز گفت كه اوضاع در شهر آرام است و خشونت سركوب شده است.

كردهاي عراق خواستار ضميمه كردن كركوك به منطقه نيمه خودگردان خود هستند، اما اعراب و تركمن هاي اين شهر با اين اقدام مخالفت مي كنند.

 

زمان انتشار : 1390-01-09