۱۳۹۷/۰۸/۰۹
۱۰:۴۶ ق٫ظ

دانش آموزان فلسطینی در روستای السواعیه در بیت المقدس اشغالی می گویند که مقامات صهیونیستی مانع بازگشایی یک مدرسه جدید برای آن ها شده و به همین سبب دست به اعتصاب زده اند.

دانش آموزان فلسطینی در بیت المقدس اشغالی اعتصاب و تحصن کردند

به گزارش الأمه:

معلمان، دانش آموزان و والدین آن ها در روستای السواعیه در بیت المقدس اشغالی به خاطر عدم رسیدگی مسئولین صهیونیستی به نبود کلاس درس کافی برای درس خواندن فلسطینیان، دست به اعتصاب و تحصن زدند.

این اعتصاب زمانی برگزار شد که مقامات اسرائیلی مجوز  بازگشایی یک ساختمان مدرسه جدید در روستا را برای دانش آموزان فلسطینی صادر نکردند. این ساختمان قرار بود دو ماه پیش افتتاح شود تا دانش آموزان بتوانند در سال تحصیلی کنونی در کلاس های درس حاضر شوند. در حال حاضر تقریبا 300 دانش آموز فلسطینی در یک فضای اجاره ای کوچک در این روستا مشغول به تحصیل هستند و کلاس های درس آن ها به شدت پرجمعیت بوده و بیش از حد ظرفیت پر شده است.

در هفته های اخیر شورای والدین دانش آموزان درخواست های بسیاری به شهرداری بیت المقدس برای رسیدن به وضعیت دانش آموزان فلسطینی داده بودند؛ اما مقامات صهیونیستی هیچ توجهی به خواسته های آن ها نداشتند.

به گفته محمد ابوحماس یک فعال اجتماعی و از مردم محلی السواعیه، این شورا نه تنها خواستار افتتاح یک ساختمان مدرسه جدید برای دانش آموزان است، بلکه کمبود معلمان یکی از مشکلات اصلی در این روستا محسوب می شود.

ابوحماس افزود: در صورتی مقامات صهیونیستی به اعتصاب و تحصن ما پاسخ درستی ندهند، شورا ممکن است تصمیم بگیرد که اعتراضاتش را علیه شهرداری اسرائیلی توسعه دهد.


منبع: حوزه نیوز