۱۳۹۸/۰۵/۱۳
۷:۳۵ ق٫ظ

«مروه» دانش‌آموز نابینای اردنی با کوشش فراوان توانست قرآن کریم را حفظ کند.

دختر نابینای اردنی حافظ قرآن شد

به گزارش الأمه:

«مروه باسم سلمان» دختر دانش‌آموز اردنی است که نابینا متولد شده‌، اما راه خود را با نور قرآن هموار کرده است.

وی با وجود اینکه هنوز روی نیمکت مدرسه می‌نشیند، اما اصرار دارد که با چشمان بسته، کتاب خدا را روخوانی کند.

این دانش‌آموز اردنی تأکید دارد که با همت بالا، گام‌های ثابت و استوار و اصرار و پافشاری در یادگیری و حفظ قرآن کریم توانسته‌ است یکی از حافظان قرآن کریم شود.

معلمان مروه بر این عقیده‌اند که وی از سایر همسالان خود متمایز است، چرا که با وجود مواجه بودن با مسائل و مشکلات مختلف، عزم و اراده بالایی دارد و به آنچه خداوند در تقدیر او نوشته‌، یعنی به نابینایی خود راضی است و شکایتی ندارد.

مروه می‌گوید: با توجهات خانواده و معلمان و با کمک انگشتانم که خطوط قرآن کریم را به خط بریل لمس می‌کنند، توانسته‌ام نمونه‌ خوبی از تلاش و کوشش باشم؛ خداوند متعال نیز آیات قرآن کریم را برای من نوری قرار داده که بالاتر از نور چشم همه بینایان است.

وی افزود: برکت قرآن از طریق حفظ آیات و سوره‌های این کتاب عزیز بر قلب من نازل شد تا این‌ که توانستم در امتحانی که جمعیت حفظ قرآن کریم اردن در ماه گذشته برگزار کرد، با نمره ۹۵ از ۱۰۰، با موفقیت این امتحان را پشت سر بگذارم.

این دختر اردنی به کسانی که داستان زندگی او را می‌خوانند، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند شما را از حفظ کتاب خدا بازدارد و هیچ چیز سزاوار آن نیست که شما را از درک آیات قرآن کریم منصرف کند.

 

منبع: ایکنا