۱۳۹۸/۰۹/۱۴
۸:۴۷ ق٫ظ

یک دختر مسلمان ۲۰ ساله پاکستانی تعریف می کند که چطور پس از ورود به جامعه غربی و تجربه های مختلف نژادپرستی و آزار و اذیت، پیوند دوباره ای با دین پیدا کرده است.

دختر پاکستانی اسلام را پس از سفر به غرب پیدا کرد

به گزارش الأمه:

شاید برای بسیاری جای تعجب باشد اما، فرهیا اشرف دختر ۲۰ ساله پاکستانی، تا پیش از آنکه کشورش را ترک کند و از سارگای پاکستان به منچستر و سپس کمبریج نقل مکان کند، مسلمان نبوده و بالاخره به دین اصلی خودش بازگشته است.

اما این دختر پاکستانی در کمبریج، جامعه مسلمانی را پیدا کرد و همین افراد سبب شدند او به دینی  که در پاکستان قدرش را نمی دانست با نگاه متفاوتی بنگرد و اکنون به یکی از مسلمانان معتقد تبدیل شود.

 فرهیا گفت: در طول زندگی زیاد به اسلام علاقه نداشتم. اما اکنون احساس بسیار متفاوتی دارم. اکنون که کتاب ها را می خوانم و به مسجد می روم احساس می کنم که در مسیر صحیح زندگی قرار گرفته ام.

او قبل از حضور در دانشگاه کوئین مری در لندن برای تحصیل در رشته علم و مهندسی یک سال فاصله انداخت تا بتواند از این فرصت برای تجدید میثاق پیمان های دینی اش استفاده کند.

فرهیا گفت زندگی با پسر عموهایش و خانواده گسترده تری در اینجا ذهن او را به سمت سایر امکانات باز کرده است. او می گوید: آنها چیزهایی را که من قبلاً از آنها خبر نداشتم به من آموختند و اکنون احساس من نسبت به دین من متفاوت است.

فراتر از خانواده او ، جامعه مسلمانان کمبریج و دیگر مردم باعث شده اند او با استقبال زیادی روبرو شود.

وی که در منچستر برخوردهای نژادپرستی را تجربه کرده، پس از ورود به جامعه کمبریج، با استقبال و همدردی روبرو شده و اکنون تصمیم گرفته پیوند خود را با دین و فرهنگش محکمتر سازد.

وی گفت: در مدرسه به خاطر لهجه ای که داشتم به من زور می گفتند و مردم نیز اهانت های زیادی می کردند. برای والدینم این برخوردها عادی شده بود و به من می گفتند که آن ها را نادیده بگیرم و وانمودکنم که این اتفاقات نیفتاده اند!

 وی گفت که  این تجربه ها به معنای این بود که او از دین خود فاصله گرفته است ، اما تجربه مهربانی در کمبریج و دیدن دوستانش در تعامل با اسلام ، چشم انداز او را تغییر داده است.

اکنون او حجاب می پوشد در حالی که قبلاً اینگونه نبود. او توضیح می دهد:  پیش از این ، من مدل های مختلف را سر میکردم. اما اکنون حجاب می پوشم زیرا احساس می کنم به این طریق به خدا نزدیکتر هستم.

 

منبع: حوزه نیوز