۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۸:۴۱ ب٫ظ

«زيمبابوه» در سال 2015، پنج ميليارد دلار از محل صنعت گردشگري درآمد خواهد داشت.

درآمد 5 میلیارد دلاری «زیمبابوه» از گردشگری

در شرايطي كه با پايان سي‌ويك‌امين دوره‌ي نمايشگاه بين‌المللي گردشگري «فيتور» كشور «اسپانيا»، بازديدكنندگان از اين نمايشگاه، غرفه «زيمبابوه» را يكي از بهترين غرفه‌ها دانسته و از قصد خود براي سفر به اين كشور در آينده نزديك خبر داده‌اند، وزير گردشگري «زيمبابوه» از برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي براي كسب درآمد 5 ميليارد دلاري از محل صنعت گردشگري در سال 2015 خبر داد.

به گزارش رويتر، زيمبابوه در سال 2000 ميزبان از يك ميليون‌وچهارصد هزار گردشگر بود كه اين رقم در سال 2015 به پنج ميليون گردشگر در سال خواهد رسيد، اين در حالي است كه غرفه اين كشور در نمايشگاه فيتور در يكي از بهترين بخش‌هاي نمايشگاه واقع شده بود و در آن جاذبه‌هاي گردشگري زيمبابوه ازجمله آبشار مشهور «ويكتوريا» به بازديدكنندگان معرفي شدند.

آبشار ويکتوريا با ارتفاعي نزديک به يک مايل که تقريباً دو برابر آبشار «نياگارا» است از توده عظيم جريان آبي برخوردار است که در هنگام برخورد به درياچه زيرين آبشار چنان پراکنده مي‌شوند که حتا از فاصله دور نيز قابل رويت است.

همچنين مي‌توان در اطراف آبشار حيواناتي همچون فيل، کرگدن و اسب‌هاي آبي را مشاهده کرد.

دو روش براي بازديد از اين آبشار وجود دارد که اولي سفري آبي از از طريق رود «زامبزي» بوده که به آبشار ويکتوريا منتهي مي‌شود و راه دوم نيز تماشاي اين آبشار عجيب با هليکوپتر است.

زيمبابوه در سالهاي گذشته يكي از مقاصد برتر گردشگري آفريقا به شمار مي‌رفت، ولي سال‌ها بحران اقتصادي و سياسي، كاهش چشمگير گردشگران اين كشور را در پي داشت.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01