۱۳۹۷/۱۰/۳۰
۲:۲۰ ب٫ظ

دو فیلم مستند به نام های «صید اشباح» به کارگردانی «رائد انضونی» و «سه هزار شب» به کارگردانی «می مصری» با محوریت مقاومت فلسطین و مصائب هزاران اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی مورد استقبال جشنواره‌های مختلف بین‌المللی قرار گرفتند.

درخشش دوفیلم با موضوع مقاومت فلسطین درجشنواره‌های بین‌المللی

به گزارش الأمه:

 فیلم «صید اشباح» به کارگردانی «انضونی» برنده جایزه بهترین فیلم شصت وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی برلین و جایزه جشنواره بین‌المللی سینمای قاهره شد.
«انضونی» در این فیلم زندان المسکوبیه مرکز بازجویی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (شاباک) را که خود سالها در آن اسیر وتحت شکنجه دژخیمان صهیونیست بوده در سال 2017 به تصویر کشید.
فیلم «سه هزار شب» به کارگردانی «می مصری» نیز در سال 2015 درباره وقایعی که برای معلم فلسطینی به نام «لیال» که توسط ماموران رژیم صهیونیستی به بهانه همکاری با دوست زندانی خود رخ می دهد ساخته شده است با این تفاوت که «لیال» حامله بوده و مجبور می شود فرزند خود را در زندان به دنیا بیاورد.
«می مصری» کارگردان این فیلم از زمان اکران آن در چند شهر کرانه باختری تاکنون با موج دعوت جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی مختلف برای حضور در آن و اکران فیلم مواجه می باشد.
علاوه بر دوفیلم مذکور که مصائب اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده فیلم «حناک» به کارگردانی «کوستا گاوراس» یونانی نیز در سال 1983 ساخته شد که مساله فلسطین و مقاومت در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی را در پاسخ به چشم پوشی غرب از اقدامات سرکوب گرایانه رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین که خواهان زندگی شرافتمندانه در خاک خود هستند، روایت کرد.

 

منبع: ایرنا