۱۳۹۸/۰۴/۲۲
۸:۰۷ ق٫ظ

انجمن روزنامه نگاران مسلمان از رسانه‌ها و وزارت خارجه برای پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی درخواست کرد.

درخواست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان درباره وضعیت شیخ زکزاکی

به گزارش الأمه:

حمایت از مظلومین یک انتخاب انسانی و الهی است و بر همین اساس در قوانین اکثر کشورهای جهان و در منشور سازمان ملل متحد این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است و حمایت از انسان های تحت ستم در فراسوی مرزها به معنی دخالت در امور داخلی کشورها قلمداد نمی گردد. این قاعده ارزشمند در واقع بیانگرمسئولیت پذیری جوامع انسانی نسبت به یکدیگر است.

شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از برجسته ترین رهبران دینی معاصر افریقا و کشور نیجریه بیش از ۵ سال است که از سوی دولت نیجریه به همراه خانواده اش و بسیاری دیگر از مسلمانان این کشور، به اسارت گرفته شده است و با آنکه دادگاه های این کشور حکم بر آزادی شیخ زکزاکی داده اند اما دولت نیجریه از آزادی وی امتناع می کند.

خبرها از شرایط وخیم جسمانی وی و بسیاری از اسیران دربند دارد. متاسفانه علیرغم اخبار ناخوشایندی که از اسارتگاه های این مظلومین که تنها گناهشان تدینشان است، می رسد، اقدامی شایسته از سوی مجامع بین المللی حقوق بشری و دولت ها دیده نمی شود.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان ضمن محکوم کردن ادامه اسارت شیخ ابراهیم زکزاکی که یکی از حامیان شاخص مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین نه تنها در نیجریه بلکه در سطح بین المللی است، از مجامع و سازمان های بین المللی نیز کشورهای جهان، خصوصاً دولت جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه ایران، مُصرِّاً خواستار است تا بر پایه اصول و مبانی حقوق بشری و قانون اساسی کشور که تاکید بر حمایت از مظلومین دارد، به وظیفه قانونی خود در قبال این مظلومیت محبوس در نیجریه اقدام کنند.

این انجمن همچنین از رسانه های ارزشی و عدالتخواه کشور انتظار دارد با زنده نگه داشتن این حادثه به طرق مختلف در نزد افکار عمومی کشور، فضای مطالبه‌گری از دولت محترم برای اقدامات دیپلماتیک چه در سطح بین المللی چه در سطح کشورهای اسلامی مهیا نمایند.

 

منبع: ایرنا