۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۴:۴۲ ب٫ظ

یک پژوهش انجام شده در اسرائیل نشان می دهد که درصد مبتلایان به سرطان در میان شهروندان اسرائیلی از درصد بالاتری نسبت به ساکنان فلسینی این سرزمین برخوردار است. بر این اساس در مناطق مربوط به شهر قدس اشغالی از هر یک میلیون کودک اسرائیلی 168.8 با این بیماری دست به گریبان هستند. این در

درصد بالای ابتلای به سرطان در اسرائیل

درصد مبتلایان به سرطان در اسرائیل نسبت به مناطق فلسطینی نشین بالاتر است.

به نقل از سایت خبری عرب آن لاین، یک پژوهش انجام شده در اسرائیل نشان می دهد که درصد مبتلایان به سرطان در میان شهروندان اسرائیلی از درصد بالاتری نسبت به ساکنان فلسینی این سرزمین برخوردار است.

در این پژوهش که توسط تعدادی از محققان اسرائیلی و در تل آویب و حومه آن انجام گرفته، آمده است که این میزان افزایش سرطان در میان کودکان و نوجوانان و جوانان زیر بیست سال روی داده است.

روزنامه اسرائیلی هارتص سه شنبه گذشته با چاپ این خبر نوشت: شهر حیفا بیشترین درصد مبتلایان به بیماری سرطان را در اسرائیل را به نام خود ثبت کرده است. دلیل این میزان بالا از بیماری آلودگی هوایی است که در این شهر وجود دارد.

این روزنامه اسرائیلی در ادمه با اشاره به نبود دلیل قانع کننده در زمینه بالا بودن درصد ابتلا به سرطان در مناطق دیگر اسرائیل نوشته است: اگرچه در این پژوهش به رابطه آلودگی هوا در شهر حیفا و بیماری سرطان اشاره شده است. اما همین پژوهش هیچ دلیل قانع کننده ای را در خصوص بالا بودن درصد مبتلایان به سرطان در پایتخت اسرائیل تل آویب ارائه نکرده است. همچنین مناطقی مانند «ها شارونت»، «ثبتاح»، «تکفا» و «الرمله» نیز دچار این مشکل هستند اما دلیل علمی برای این مسئله مطرح نشده است.

هارتص در ادامه با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده در این پژوهش به مقایسه میزان مبتلایان به سرطان در اسرائیل و سرزمین های اشغالی پرداخته است و می نویسد: در مناطق جنوبی اسرائیل درصد ابتلا به سرطان کمتر است و از هر یک میلیون کودک اسرائیلی در این مناطق 169 کودک مبتلا به سرطان می باشند. در مناطق مربوط به شهر قدس اشغالی نیز از هر یک میلیون کودک 168.8 با این بیماری دست به گریبان هستند. این در حالی است که در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی از میان هر یک میلیون کودک 147.9 از این بیماری رنج می برند.

این پژوهش بر روی نزدیک به 4225 بیماری سرطانی کمتر از بیست سال و در میان سال های 1998 تا 2007 انجام گرفته است.

سرطان خون و غدد لمفاوی از مهم ترین انواع سرطانی است که طبق گفته این پژوهش بیشترین درصد بیماران سرطانی اسرائیل را تشکیل می دهد.  

 

http://www.alarabonline.org/index.asp?fname=201288-01442.htm&dismode=x&ts=1-8-2012%2010:43:28

 

زمان انتشار : 1391-05-14