۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۳:۳۹ ب٫ظ

وزارت كشور قزاقستان در اطلاعيه‌اي از كشته شدن 2 تن در حادثه انفجار تروريستي صبح امروز آستانه خبر داد.

در حمله تروریستی امروز قزاقستان 2 نفر کشته شدند

وزارت كشور قزاقستان در اطلاعيه‌اي از نتايج اوليه تحقيقات انفجار مهيب صبح امروز خبر داد و تاكيد كرد: ماموران امنيتي و بازرسي وزارت كشور، بلافاصله پس از اين حادثه در محل حاضر و در جريان عمليات شناسايي با جسد دو مرد تبعه قزاقستان مواجه شدند.

به گفته اين منبع در پي انجام تحقيقات مقدماتي كه بر اساس مدارك موجود در لباس‌هاي اجساد كشته شده پيدا شد، اين 2 نفر از اتباع قزاقستان با اسامي "كلپر ديميتري يوريويچ " متولد سال 1962 ميلادي و دومي "چراموخين ايوان الكساندروويچ " متولد سال 1985 از سكنه استان "پولودار " منطقه شمالي قزاقستان بودند.

در اطلاعيه وزارت كشور قزاقستان علت مرگ اين 2 نفر، انفجار بمبي قوي در داخل خودرو اعلام شده است.

رسانه هاي محلي از احتمال انتحاري بودن اين حادثه تروريستي نيز خبر داده‌اند.

اين در حالي است كه دقايقي قبل "كلمخنبت قاسم اف " وزير كشور قزاقستان در گفت‌و‌گو با رسانه‌هاي اين كشور احتمال تروريستي بودن اين انفجار را رد كرد و افزود: نام اين 2 نفر در بين اعضاي فعال سازمان‌هاي تروريستي و افراط‌گرايي كشور وجود ندارد و به همين دليل نمي‌توان اين انفجار را يك عمليات تروريستي از قبل طراحي شده قلمداد كرد.

اين در حالي است كه هفته گذشته نيز بر اثر حمله انتحاري در سالن انتظار ساختمان كميته امنيت ملي قزاقستان در استان "آكتوبين "، پنج تن كشته و زخمي شدند.

در اين حمله تروريستي، فردي كه كمربند انفجاري را به خود بسته بود، با حضور در سالن انتظار ساختمان كميته امنيت ملي قزاقستان، كمربند همراه خود را منفجر كرد.

در همين حال، كارشناسان وقوع دومين انفجار تروريستي طي يك هفته اخير در قزاقستان را بي ارتباط با هشدار جريان‌هاي افراط در پي تصميم چند روز گذشته پارلمان قزاقستان در اعزام نيروي نظامي به افغانستان نمي‌دانند.

پس از تصميم چند روز گذشته پارلمان قزاقستان در اعزام نيروي نظامي به افغانستان، نيروهاي افراط در اطلاعيه‌اي هشدار دادند، اعزام نيرو براي كمك به نيروهاي ائتلاف عواقب ناخوشايندي براي مردم و دولت قزاقستان در پي خواهد داشت.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01