۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۴:۵۱ ب٫ظ

اگر چه بن لادن کشته شد و يا از رسانه‌ها حذف شد، اما پرداختن به موضوع زندگی‌ او و مسائل مربوط به خانواده‌اش کماکان جزو موضوعات مورد علاقه نویسندگان و محققان تاریخی و سیاسی است. کتابی جدید درمورد بن لادن رتبه دومین کتاب پرفروش را کسب می‌کند.

در قلب بن لادن! مرد و خانواده

اگر چه بن لادن کشته شد و يا از رسانه‌ها حذف شد، اما پرداختن به موضوع زندگی‌ او و مسائل مربوط به خانواده‌اش کماکان جزو موضوعات مورد علاقه نویسندگان و محققان تاریخی و سیاسی است.

به نقل از سایت البوابه «در قلب بن لادن! مرد و خانواده» عنوان کتابی است که اخیرا به چاپ رسیده است و در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌ها پس از کتاب «با یک بدوی ازدواج کردم» قرار می‌گیرد.

شاید دلیل فروش بالای این کتاب و استقبال مردم از آن در درجه اول جنبه کنجکاوانه‌ای است که در افراد وجود دارد و آن‌ها را به سمت مطالعه کتاب‌هایی می‌کشاند که کمی از پشت پرده‌هایی نادیدنی زندگی بزرگان را برایشان روایت می‌کند و شاید هم خواندن و آگاه شدن از پستی بلندی‌های زندگی چهره‌های معروف و سرانجام مسیرشان در این دنیا دانشی است که افراد سعی می‌کنند با دانستن آن، خود بار دیگر آن تجربه را تکرار نکنند.

 بن لادن بنیانگذار گروه القاعده در سال 1957 در شهر ریاض در عربستان سعودی متولد شد. گروه او حملات تروریستی گسترده‌ای در سطح جهان انجام می‌داد. بمب‌گذاری‌های هفت اوت 1998 در سفارتخانه‌های آمریکا در دارلسلام تانزانیا و نایروبی کنیا، حمله به کشتی جنگی یو اس کول، حمله یازده سپتامبر سال 2001 به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون همگی در لیست کارهای سیاه این گروه به ثبت رسیده است.

کتاب «با یک بدوی ازدواج کردم» که در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها و پیش از کتاب «در قلب بن لادن! مرد و خانواده» قرار گرفته است، داستانی است از زندگی واقعی یک زن نیوزلندی که به اردن می‌آید و با یک مرد بدوی و غارنشین ازدواج می‌کند.

 

زمان انتشار : 1391-02-10