۱۳۹۷/۰۹/۱۴
۳:۳۶ ب٫ظ

مولوی محمد حنیف جالندهری گفت: در مدارس دینی پاکستان سه و نیم میلیون طلبه درحال تحصیل هستند و این مدارس دینی در خدمت جهادی از همه مدارس جلوتر هستند .

در مدارس دینی پاکستان سه و نیم میلیون طلبه درحال تحصیل هستند

به گزارش الأمه:

 مولوی محمد حنیف جالندهری دبیرکل وفاق المدارس العربیة پاکستان در گفت گو با جمی از روحانیون پاکستان گفت: مدارس دینی با آموزش دینی در آموزش دنیوی طلاب هم دارند فعالیت می‌کنند، در مدارس دینی پاکستان سه و نیم میلیون طلبه درحال تحصیل هستند. مدارس دینی در خدمت جهادی از همه جلوتر هستند.

وی افزود: در واقع نشر علوم دینی کار دولت است، اما ما نیز مشغول فعالیت جهادی هستیم، اما دولت به جای اینکه از ما تشکر کند ما را متهم هم می‌کند، در صورتی که هیچ قدرت جهانی نمی تواند مدارس دینی را ببندد و البته در این صورت هم ما آماده ایم که خانه هایمان را مدرسه دینی کنیم.

دبیر کل وفاق المدارس العربیه پاکستان اظهار داشت: مدارس دینی و اسلام لازم و ملزوم هستند و به وقتش همین طلاب دینی برای دفاع از وطن از همه جلوتر خواهند بود و همین مدارس مدافع حقیق کشور هستند، اما دولت مانع ثبت رسمی مدارس می‌شود.

وی در ادامه گفت: عمران خان نخست وزیر کشور هم قول داده بود که قانون ثبت رسمی مدارس یکسان خواهد شد، اما هنوز هیج وعده ای عملی نشده و همه باید بدانند که توهین به روحانیون را تحمل نخواهیم کرد.

 

گفتنی است که وفاق المدارس العربیه یک مرکز برای مدارس دینی اهل سنت پاکستان مانند(مرکز مدیریت حوزهای علمیه ایران) است و این آماره مدارس دینی اهل سنت پاکستان می باشد.

 

منبع: حوزه نیوز