۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۹:۲۹ ب٫ظ

سومالي بيش از دو دهه است كه با جنگهاي داخلي روبرو است و فقدان حكومت مركزي موجب شده تا دزدان دريايي به راحتي فعاليتهاي خود را در اين كشور گسترش دهند .

دزدان دریایی سومالی کشتی تجاری آلمان را ربودند

دزدان دريايي سومالي با دريافت 14 ميليون دلار باج يك نفتكش يوناني را آزاد و در عين حال يك كشتي تجاري آلمان را در 200 مايلي شمال شرق عمان ربودند.

 

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پرس تي وي دزدان دريايي سومالي اين نفتكش 319 هزار تني را اوايل روز شنبه پس از دريافت 14 ميليون دلار باج آزاد كردند . اين كشتي 17 خدمه فيليپيني، هفت يوناني و يك گرجستاني داشته است .

نفتكش آيرين نهم فوريه 2011 در 200 مايلي سواحل عمان از سوي دزدان دريايي سومالي ربوده شده بود .

اين گزارش در عين حال افزود روز گذشته يك كشتي تجاري آلماني با ده خدمه در نزديكي سواحل عمان در اقيانوس هند ربوده شد.

كشتي آلماني موسوم به سوزان از شهر بمبئي هند عازم بندري در سودان بود كه در 200 مايلي شمال شرق شهر ساحلي سلاله عمان مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت . اين كشتي با چهار خدمه اوكرايني و شش خدمه فيليپيني عازم سودان بوده است .

گسترش فعاليت دزدان دريايي طي ماههاي اخير آبهاي اقيانوس هند را به يكي از خطرناك ترين آبراههاي دنيا تبديل كرده است . در عين حال خليج عدن كه اقيانوس هند را به كانال سوئز متصل مي كند يكي از سريع ترين آبراهها براي اتصال 20 هزار كشتي از آسيا، اروپا و آمريكا به شمار مي رود .

افزايش تحركات دزدان دريايي موجب شده تا شركتهاي كشتي راني بزرگ جهان ترجيح دهند به جاي عبور از اين مسير كه به مراتب نزديكتر و كم هزينه تر است از راههاي طولاني تر و كم خطر تر استفاده كنند .

سومالي بيش از دو دهه است كه با جنگهاي داخلي روبرو است و فقدان حكومت مركزي موجب شده تا دزدان دريايي به راحتي فعاليتهاي خود را در اين كشور گسترش دهند .

 

زمان انتشار :‌ 1390-01-21