۱۳۹۸/۰۷/۱۷
۹:۴۰ ق٫ظ

مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه «دبی» در امارات از ارسال دعوت‌نامه به ۱۲۰ کشور برای حضور در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان خبر داد.

دعوت از ۱۲۰ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان دبی

به گزارش الأمه:

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان دبی با عنوان «شیخه فاطمه بنت مبارک» ۱۰ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

«ابراهیم محمد بوملحه»، رئيس كميته برگزاركننده مسابقات بين‌المللی قرآن جایزه دبی و مشاور فرهنگی و انسانی حاکم این امارت، درباره این مسابقات گفت: پس از برگزاری موفقیت‌آمیز دوره‌های گذشته این مسابقات، از ۱۲۰ کشور برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها دعوت شده‌ است. در نخستین دوره این مسابقات ۷۲، در دومین دوره ۷۶ و در سومین دوره ۷۵ کشور حضور داشتند.

یکی از مهم‌ترین شرایط شرکت در این مسابقات این است که داوطلبان بیشتر از ۲۵ سال سن نداشته باشند و مسلط به حفظ کل قرآن همراه با احکام تجوید باشند. در حاشیه این مسابقات یک دوره آموزشی علمی ویژه داوطلبان برگزار خواهد شد.

به حائز رتبه نخست این مسابقات ۲۵۰ هزار درهم امارات، مقام دوم ۲۰۰ هزار، مقام سوم ۱۵۰ هزار، مقام چهارم ۶۵ هزار درهم، مقام پنجم ۶۰ هزار درهم، مقام ششم ۵۵ هزار، مقام هفتم ۵۰ هزار درهم، مقام هشتم ۴۵ هزار درهم، مقام نهم ۴۰ هزار درهم و مقام دهم ۳۵ هزار درهم اعطا می‌شود.

همچنین، داوطلبانی که کمتر از مقام دهم و نمره ۸۰ درصد را کسب کنند، هر کدام ۳۰ هزار درهم دریافت خواهند کرد و به داوطلبانی که نمره ۷۰ تا ۷۹ درصد را به دست آوردند ۲۵ هزار درهم و به هر یک از داوطلبانی که نمره ۶۹ درصد به پایین کسب کنند، ۲۰ هزار درهم اعطا خواهد شد.

دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم زینب فیضی ۸ ساله را به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات معرفی کرد. وی متولد سال ۱۳۹۰ و ساکن تهران است.

 

منبع: ایکنا