۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۴۰ ب٫ظ

"صالح اللحيدان " با نسبت دادن القابي بسيار زننده و توهين آميز به حكومت و نظام سوريه، مردم را براي براندازي نظام حتي به‎قيمت كشته شدن گروهي از مردم سوريه تشويق كرد.

دعوت مفتی سعودی برای براندازی نظام سوریه

به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، درحالي كه طي هفته‌هاي اخير مقامات سوري و برخي رسانه‌ها با افشاي دخالت هاي خارجي براي فتنه‌انگيزي در سوريه، جريان‌هاي ضدمقاومت و وابسته به آل سعود را متهم اصلي اين فتنه انگيزي‌ها معرفي كردند؛ عضو هيئت علماي ارشد سعودي خواستار براندازي نظام سوريه شد.

شيخ "صالح اللحيدان " در اظهاراتي كه چندان از مواضع آشكار و پنهان مقامات سعودي دور نيست، تاكيد كرد: "به باور من مذهب مالكي اجازه قتل يك‎سوم را براي سعادتمندي دوسوم مي‎دهد؛ در عين حال از ملت سوريه ان شاء الله يك سوم كشته نخواهد شد ".

به نظر مي‌آيد مقامات و مفتي‌هاي سعودي، با كشتار و سركوب وحشيانه مردم براي تحقق اهداف و منافع خود مخالفتي ندارند؛ عربستان سعودي در جريان تظاهرات و فعاليتهاي مسالمت آميز مردم بحرين، با هماهنگي رژيم آل خليفه، نيروهاي نظامي خود را در چارچوب پيمان موسوم به "سپر جزيره " براي سركوب مردم، به بحرين اعزام كرد.

نيروهاي سعودي و بحريني در جريان سركوب مردم بحرين به انواع جنايت‌ها دست مي زنند و براي مقابله با هرگونه تجمع حتي مساجد و حسينيه‏ها را در مناطق مختلف بحرين ويران كرده قرآنها را به آتش مي كشند.

پيش از اين منابع خبري از جزئيات طرح مشترك سعودي‌ها و آمريكايي‌ها عليه سوريه پرده برداشته بودند.

بر اساس اين طرح "بندر بن سلطان " با همكاري "جفري فلتمن " سفير سابق آمريكا در لبنان، در طرحي براي براندازي نظام حاكم در سوريه با يكديگر مشاركت دارند.

جزئيات دقيق اين طرح طولاني و مفصل كه "بندر بن سلطان " و دوستش فلتمن در سال 2008 با 2 ميليارد دلار هزينه تهيه كرده اند، با ناآرامي ها و تحولات اخير شهر درعا در سوريه كاملاً همخواني دارد.

 

زمان انتشار : 1390-02-05