۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۱۰:۴۷ ق٫ظ

روزنامه گاردین در مطلب خود می نویسد : پزشکان و دیگر کارکنان بیمارستانی بحرین از آنجا که از نزدیک در جریان کشتار مردم توسط عوامل حکومتی قرار دارند مورد حمله و قتل قرار می گیرند.

دلایل کشتار پزشکان بحرینی/ آل خلیفه نگران افشای حقایق است

یک روزنامه غربی با پرداختن به تحولات بحرین به واکاوی دلایل کشتار پزشکان بحرینی از سوی حکومت این کشور پرداخت و مهمترین دلیل آن را جلوگیری خاندان آل خلیفه از افشای جزئیات جنایات انجام شده در این کشور دانست.

روزنامه گاردین در مطلب خود می نویسد : پزشکان و دیگر کارکنان بیمارستانی بحرین از آنجا که از نزدیک در جریان کشتار مردم توسط عوامل حکومتی قرار دارند مورد حمله و قتل قرار می گیرند.

به نوشته این روزنامه، حکومت بحرین حملات سیستماتیک و برنامه ریزی شده ای را علبه پزشکان و کارکنان بیمارستانی آغاز کرده تا از انتشار جزئیات کشته شدگان تحولات اخیر جلوگیری کند.

در همین رابطه فعالان حقوق بشر اعلام می کنند : پزشکان و پرستاران بحرینی از آنجا که از نزدیک با مجروحان و کشته شدگان حوادث اخیر ارتباط داشته اند و ممکن است این جزئیات را به افراد دیگر انتقال دهند مورد حمله قرار می دهند.

به نوشته گاردین، نظامیان بحرنی در مرکز درمانی سلمانیه منامه مستقر شده اند وافراد حاضر در این بیمارستان اعلام می کنند که مورد بازجویی نیروهای حکومتی قرار گرفته اند.

بر همین اساس از زمان آغاز تحولات بحرین تا کنون 32 متخصص بازداشت شده و البته این به غیر از پزشکان کشته شده در جریان تحولات این کشور است.

این در حالی است که به غیر از نیروهای بحرینی نظامیان عربستانی و اماراتی نیز در بحرین مستقر شده اند و وظیفه برخورد با معترضین را ذبر عهده دارند.

در همین رابطه جمعیت آمریکایی دفاع از حقوق بشر بحرین با اشاره به موج سرکوبگری رژیم بحرین علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور اظهار داشت: رژیم بحرین از پاسخگویی به سوالات نهادهای حقوق بشر فرار می کند.

"حسین عبدالله" رئیس انجمن آمریکایی دفاع از حقوق بشر بحرین به العالم گفت : رژیم آل خلیفه از مذاکره با ما به عنوان یک نهاد حقوق بشر خودداری می کند، زیرا می داند که خواسته های ملت بحرین مشروع و واقعی است.

وی به قیمومت همه جانبه عربستان سعودی بر بحرین اشاره کرد و افزود: تصمیم گیری های سیاسی بحرین در شهر "ریاض" پایتخت عربستان اتخاذ می شود و این سعودی ها هستند که امور بحرین را اداره می کنند.

 

زمان انتشار : 1390-02-03