۱۳۹۷/۰۷/۱۸
۱۲:۰۷ ب٫ظ

ادامه اکران های به وقت شام در سوریه و لبنان ادامه دارد.

امروز دمشق، فردا بیروت

به گزارش الأمه:

به دعوت جمعیه الرابطه الادبیه الاجتماعیه " دوشنبه شب 16 مهر 1397  فیلم به وقت شام محصول سازمان هنری و رسانه ای اوج و به کارگردانی حاتمی کیا در سالن اجتماعات مجتمع دینی و فرهنگی الزهراء در منطقه حی الامین دمشق با زیر نویس عربی به نمایش گذاشته شد . در این برنامه که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت و حدود 300  نفر فیلم را مشاهده کردند و آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز حضور داشت ، ابتدا آقای محمد نظام مسئول کمیته فرهنگی جمعیه الرابطه الادبیه الاجتماعیه طی سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به حاضرین برنامه های هنری و فرهنگی از جمله نمایش فیلم های ایرانی را توضیح داد .  سپس حجت الاسلام دکتر حلباوی معاون آموزشی دانشگاه حضرت رقیه (ع) به طور مختصر راجع به ویژگی های فیلم ایرانی و هنر در قرآن صحبت کرد . پس از آن آقای کمیل ادهمی مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری مهاد،  طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از نمایش فیلم در این مکان از حاضرین درخواست کرد پس از تماشا ، نقطه نظرات خود را در مورد فیلم و همچنین طرح ها و ایده های خود برای تولید فیلم در مورد جنگ در سوریه را با این مؤسسه در میان بگذارند . سپس فیلم با زیر نویس عربی به نمایش درآمد و مورد تشویق حاضرین قرار گرفت .

 

همچنین مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا روز دوشنبه ۸ اکتبر برابر با ۱۶ مهرماه با حضور جمعی از دست اندرکاران رسانه ای و هنرمندان لبنانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند در شهر بیروت برگزار شد.

ژوزف سلامه بازیگر نقش ابوعمر الشیشانی، پیر داغر در نقش بلال، سینتیا کرم در نقش ام سلما، رامی عطاءالله در نقش داعشی بلژیکی و کارمن بصیبص در نقش دختر مسیحی از جمله بازیگران این فیلم بودند که در اکران افتتاحیه «به وقت شام» در بیروت حضور داشتند.

اکران سراسری فیلم از روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه همزمان با گراند سینما گالکسی در شعبه های دیگر این سینما در شهرهای بیروت، صیدا، صور و سالن نمایش الرسالات آغاز و به مدت یکماه انجام خواهد شد.

 

منبع: مهر