۱۳۹۸/۰۵/۰۱
۱۲:۴۲ ب٫ظ

دوره آموزش بانوان هنرمند ایرانی برای هنرجویان عراقی در دارالازیاء برگزار شد.

دوره آموزش بانوان هنرمند ایرانی برای هنرجویان عراقی در دارالازیاء

به گزارش الأمه:

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و اداره کل مد و لباس (دارالازیاء) وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق بانوان هنرمند ایرانی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای علاقمندان عراقی نمودند در این دوره آموزشی بانوان هنرمند ایرانی به آموزش دوره های ترمه و پته دوزی و طراحی و نقاشی روی لباس و پارچه و همچنین نقاشی روی چرم برای ایجاد طرح  بر لباس های متنوع پرداختند.

خانم فاطمه قلیچی که خود از هنرمندان رشته پته و ترمه دوزی است در کنار علاقمندان عراقی به هنر ایرانی به نحوه چگونگی تولید این آثار پرداخت.

زهره کاویانی که خود از هنرمندان جوان بسیار فعال در عرصه هنر است برای نقاشی و طراحی روی پارچه برای هنرآموزان عراقی اقدام به آموزش آنها نمود.رقیه ستارنژاد که خود یکی از ابداع کنندگان نقاشی برای چرم می باشد آموزش طراحی بر روی چرم و حتی چرم دوزی را به هنرآموزان اداره کل مد و لباس وزارت فرهنگ عراق آموزش داد.

این دوره آموزشی که به مدت دو روز و به شکل فشرده برگزار می گردد در آینده ای نزدیک با حضور اساتید ایرانی در مرکز فرهنگی کشورمان در بغداد برای هنرجویان عراقی برپا خواهد شد تا علاقمندان به هنر ایرانی از نزدیک با فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتر آشنا گردند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران بغداد